ОБЈАВЉЕНИ РЕЗУЛТАТИ КОНКУРСА ФЦС Помоћ филмовима Цветића, Караџића, Бећковића...
Филмски центар Србије објавио је резултате конкурса за суфинансирање снимања нових филмова, и на њихову помоћ од укупно 147 милиона динара, могу да рачунају редитељи Синиша Цветић, Милош Аврамовић, Данило Бећковић, и Милан Караџић.
На предлог своје комисије, ФЦС је на конкурсу за 2024. доделио 50 милиона динара будућем Аврамовићевом филму “Соба за дечака”, по сценарију Ранка Божића, у продукцији “Режима”. Са радњом смештеном “уочи бомбардовања Савезне Републике Југославије”, у “Соби за дечака” су “породица и традиционалне вредности у првом плану, а конкурсна комисија ФЦС-а је “препознала квалитете сценарија, као и његове поруке”.
Бећковићевом филму “2030”, који ће бити рађен по сценарију Димитрија Војнова, у продукцији куће “Мали Будо”, додељено је 47 милиона динара, уз једногласну подршку комисије, и мишљење да је ово “могућ биоскопски хит”. По мишљењу комисије, то је најоригиналнији сценарио на конкурсу. “Јасна тема, интригантна прича која има идеал као водиљу, снагу и покретач акције која је све време приче присутна”.
Цветићева “Језа” је добила 42 милиона динара. То је својеврсна вампирска прича сценаристе Давида Јаковљевића, “квалитетно написана драмска прича са елементима хорора и трилера”, смештена у праскозорје Првог светског рата. Комисија је додала да их радује што иза пројекта стоји млади, али искусни ауторски двојац Цветића и Јаковљевића, који је радио филмове “Усековање” и “Јорговани”.
Караџић је пак за “Спортско срце”, које ће бити снимано по сценарију Ђорђа Милосављевића, у продукцији “Вижн тима”, добио осам милиона динара, а “врло кредибилна сарадничка екипа дала је за право комисији”, када се одлучила за ову емотивну комедију са елементима драме.
Одбијено је, иначе, чак 55 понуђених филмских пројеката, међу којима су “Усуд” Стефана Малешевића, “Ниво толеранције” Огњена Свиличића, “Женарник” Ивана Икића и “Четири иконе Светог Ђорђа” Радоша Бајића. Нису прошли, између осталих, ни “Милена” Здравка Шотре, “Мајор и Хелена” Срђана Драгојевића, “Служба” Андреја Шепетковског, “Сећање косе” Душана Зорића и Матије Глушчевића, нити “Звер из подрума” Милана Коњевића.