СУБОТИЧКА ТОПЛАНА МЕЂУ НАЈНАПРЕДНИЈИМ У РЕГИОНУ Обезбеђено је довољно залиха до краја грејне сезоне
Стабилно грејање у Суботици, и поред најхладнијег новембра у последњих 13 година када енергетска стабилност постаје један од главних изазова широм Европе, Суботичани могу да одахну.
ЈКП “Суботичка топлана”, обезбедила је сигурно снабдевање топлотном енергијом до краја грејне сезоне. Поред тога, могу да се похвале и савременим технолошким решењима која је сврставају међу најнапредније топлане у региону.
„Кад је реч о гасу, наши корисници могу бити потпуно спокојни. Држава је обезбедила довољне залихе до краја грејне сезоне. Нажалост, морали смо да повећамо цене услуга у новембру 2024. године, али до краја сезоне сам уверен да нећемо мењати цене, уколико се цене према нама не буду мењале. Такође, ово је једна од хладнијих зима. Имам податке да је новембар 2024, најхладнији у последњих 13 година, са просечном температуром од 2,3 степена. Због тога су рачуни за грејање већи, што је, нажалост, неизбежно,“ објашњава директор ЈКП "Суботичка топланa" Саша Петковић.
Технолошка изврсност и поузданост система
Суботичка топлана се може похвалити импресивном ефикасношћу од 98% у производњи и 91% у дистрибуцији, што је чини једним од лидера у земљи.
„Наша компанија је модерна и сврстава се међу најбоље топлане у региону, не само у Србији. Ефикасност у производњи износи 98%, док је у дистрибуцији 91%, што нас заиста чини изузетнима“ истиче директор Петковић.
Посебно се истиче поузданост система.
„Од 2008. године нисмо имали ниједан дан хаваријског прекида. Наши корисници уживају у континуираном грејању 24 часа дневно током целе грејне сезоне,“ наглашава директор.
Стандардна грејна сезона траје од 15. октобра до 15. априла, али топлана показује флексибилност у прилагођавању временским условима.
„Ако температуре падну испод 12 степени у 21 час током три узастопна дана, грејање се покреће раније, од 1. октобра, и наставља до 30. априла, што смо практиковали и претходних година. Корисници не треба да брину ни о овом аспекту.Оно што треба рећи, да наше предузеће нема дуговања ни према коме за енергенте,“ додаје Петковић.
Са базом од 11.000 корисника, Топлана непрекидно ради на унапређењу услуга и модернизацији система.
„Увели смо нову апликацију доступну на Гоогле Плаy-у и Аппле Сторе-у. Корисници могу да прате тренутну потрошњу, виде почетно стање и рачуне уназад три године. Такође, припремамо модернизацију сајта где ће бити могућа додатна персонализација услуга,“ објашњава директор.
Иако су корисници генерално задовољни, постоје и проблеми у старијим зградама.
„Енергетска ефикасност у старим зградама је слабија због лоше изолације и дотрајалих прозора. У новим зградама немамо проблема ни притужби,“ искрено признаје Петковић, указујући на потребу за енергетском санацијом старијих објеката.
Грејна сезона започела је 14. октобра 2024. године, и до сада није било значајнијих проблема, тврде у Топлани.
У време када енергетска сигурност представља кључни изазов за многе градове. Посебно је важно што топлана стално улаже у модернизацију и дигитализацију својих услуга, што омогућава бољу контролу потрошње и планирање кућног буџета.
Са системом који ради 24 часа дневно и више од 15 година без хаваријских прекида, Суботичани заиста могу бити мирни, знајући да је њихова топлана међу најпоузданијим и најефикаснијим у региону. Иначе, Суботичка топлана била је међу првима у Србији која је увела систем плаћања према потрошњи.
Сандра Иршевић