SUBOTIČKA TOPLANA MEĐU NAJNAPREDNIJIM U REGIONU Obezbeđeno je dovoljno zaliha do kraja grejne sezone
Stabilno grejanje u Subotici, i pored najhladnijeg novembra u poslednjih 13 godina kada energetska stabilnost postaje jedan od glavnih izazova širom Evrope, Subotičani mogu da odahnu.
JKP “Subotička toplana”, obezbedila je sigurno snabdevanje toplotnom energijom do kraja grejne sezone. Pored toga, mogu da se pohvale i savremenim tehnološkim rešenjima koja je svrstavaju među najnaprednije toplane u regionu.
„Kad je reč o gasu, naši korisnici mogu biti potpuno spokojni. Država je obezbedila dovoljne zalihe do kraja grejne sezone. Nažalost, morali smo da povećamo cene usluga u novembru 2024. godine, ali do kraja sezone sam uveren da nećemo menjati cene, ukoliko se cene prema nama ne budu menjale. Takođe, ovo je jedna od hladnijih zima. Imam podatke da je novembar 2024, najhladniji u poslednjih 13 godina, sa prosečnom temperaturom od 2,3 stepena. Zbog toga su računi za grejanje veći, što je, nažalost, neizbežno,“ objašnjava direktor JKP "Subotička toplana" Saša Petković.
Tehnološka izvrsnost i pouzdanost sistema
Subotička toplana se može pohvaliti impresivnom efikasnošću od 98% u proizvodnji i 91% u distribuciji, što je čini jednim od lidera u zemlji.
„Naša kompanija je moderna i svrstava se među najbolje toplane u regionu, ne samo u Srbiji. Efikasnost u proizvodnji iznosi 98%, dok je u distribuciji 91%, što nas zaista čini izuzetnima“ ističe direktor Petković.
Posebno se ističe pouzdanost sistema.
„Od 2008. godine nismo imali nijedan dan havarijskog prekida. Naši korisnici uživaju u kontinuiranom grejanju 24 časa dnevno tokom cele grejne sezone,“ naglašava direktor.
Standardna grejna sezona traje od 15. oktobra do 15. aprila, ali toplana pokazuje fleksibilnost u prilagođavanju vremenskim uslovima.
„Ako temperature padnu ispod 12 stepeni u 21 čas tokom tri uzastopna dana, grejanje se pokreće ranije, od 1. oktobra, i nastavlja do 30. aprila, što smo praktikovali i prethodnih godina. Korisnici ne treba da brinu ni o ovom aspektu.Ono što treba reći, da naše preduzeće nema dugovanja ni prema kome za energente,“ dodaje Petković.
Sa bazom od 11.000 korisnika, Toplana neprekidno radi na unapređenju usluga i modernizaciji sistema.
„Uveli smo novu aplikaciju dostupnu na Google Play-u i Apple Store-u. Korisnici mogu da prate trenutnu potrošnju, vide početno stanje i račune unazad tri godine. Takođe, pripremamo modernizaciju sajta gde će biti moguća dodatna personalizacija usluga,“ objašnjava direktor.
Iako su korisnici generalno zadovoljni, postoje i problemi u starijim zgradama.
„Energetska efikasnost u starim zgradama je slabija zbog loše izolacije i dotrajalih prozora. U novim zgradama nemamo problema ni pritužbi,“ iskreno priznaje Petković, ukazujući na potrebu za energetskom sanacijom starijih objekata.
Grejna sezona započela je 14. oktobra 2024. godine, i do sada nije bilo značajnijih problema, tvrde u Toplani.
U vreme kada energetska sigurnost predstavlja ključni izazov za mnoge gradove. Posebno je važno što toplana stalno ulaže u modernizaciju i digitalizaciju svojih usluga, što omogućava bolju kontrolu potrošnje i planiranje kućnog budžeta.
Sa sistemom koji radi 24 časa dnevno i više od 15 godina bez havarijskih prekida, Subotičani zaista mogu biti mirni, znajući da je njihova toplana među najpouzdanijim i najefikasnijim u regionu. Inače, Subotička toplana bila je među prvima u Srbiji koja je uvela sistem plaćanja prema potrošnji.
Sandra Iršević