ТЕ НИКОЛА ТЕСЛА А добија постројење за косагоревање алтернативног горива ОВАКО ЋЕ ПОЈАЧАТИ ПРОИЗВОДЊУ СТРУЈЕ
Електропривреда Србије поднела је ресорном министарству захтев за одређивање обима и садржаја студије о процени утицаја на животну средину пројекта изградње постројења за косагоревање алтернативног горива у ТЕ Никола Тесла А, на блоковима А3, А4 и А5. Подлога за израду пројектне документације је концепт постројења који је за потребе спаљивања отпада на поменутим блоковима развио Dornier Power анд Heat GmbH.
Како је наведено у документу, пројекат косагоревања алтернативних горива у термоелектрани у Обреновцу покреће се ради повећања производње електричне енергије. Као допунско гориво користиће се алтернативно гориво, сличног састава и веће топлотне моћи од основног горива лигнита из рударског басена Колубара, произведено из комуналног нерециклираног отпада, на производним локацијама добављача, пише еКапија.
Предност коришћења алтернативног горива је, како се наводи, уштеда угља и заштита животне средине. Наиме, пројектом је предвиђено да се као основно гориво за сагоревање и даље користи лигнит из колубарског басена, али ско се упореде топлотне моћи овог лигнита са топлотном моћи изабраног алтернативног горива, видљива је слична топлотна моћ, уз предност коришћења алтернативног горива пошто се заменом три одсто лигнита производи пет одсто топлотне енергије.
„Тиме се постиже повољан утицај смањивања активности експлоатације угља са копова рударског басена, која спада у активности сврстане у највеће изворе загађивања животне средине”, стоји у захтеву.
Постројење ће се градити на постојећој локацији термоелектране, поред постојећих котловских постројења блокова ТЕНТ А3, А4 и А5, са којима ће чинити технолошку целину.
У плану је континуални рад постројења за косагоревање током читаве године.
Пројектована потрошња 10,6 милиона тона угља
Када котлови А3, А4 и А5 раде са 100 одсто пројектованим оптерећењем, потребно је користити 1.217 т/х угља и 37,6 т/х горива. Ово одговара годишњој количини горива од 300.000 тона која се односи на 8.000 радних сати. Пројектована потрошња угља, на годишњем нивоу уз коришћење горива износиће 10,6 милиона тона угља.
Пројекат предвиђа довоз алтернативног горива камионима, изградњу постројења за прихват и смештај алтернативног горива, те његово дозирање у систем горива где би се пре убацивања у котао на спаљивање мешао са лигнитом.
Конкретно, у плану је изградња димњака висине 23,85 метара, пријемног објекта за камионе са управним делом, изградња две пресипне куле висине 34, односно 32 метара, изградња улазне капије са колским вагама, складишта алтернативног горива дубине 6,6 м и изградња унутрашњих саобраћајница за кретање камиона.
Алтернативно гориво – отпаци од папира, картона, пластике и гума
Алтернативно гориво из отпада, како је наведено, производи се углавном из неопасног нерециклабилног комуналног отпада, чиме се штеде ограничени ресурси одлагања комуналног отпада на уређеним депонијама.
Међу материјалима који ће доминирати у алтернативном гориву су сагорљиви отпад, механички издвојени непотребни састојци при производњи пулпе од отпадног папира и картона, пластика и гума и пластична амбалажа.
Додаје се да алтернативна горива нису посебно наведена у некој од категорија опасних материја, нити спадају у токсичне супстанце и материје опасне по животну средину, али су у захтеву дате мере за спречавање, смањење и отклањање сваког значајног утицаја на животну средину.