light rain
4°C
10.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1238
usd
113.834
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТЕМА ДНЕВНИКА

ДРЖАВА УЛАЖЕ ЧАК 61 МИЛИЈАРДУ У ОВАЈ КАПИТАЛНИ ПРОЈЕКАТ Од Сомбора до Кикинде за само 90 минута, а ево куда све пролази брза саобраћајница

10.01.2025. 10:00 10:47
Извор:
Дневник
Фото: Дневник/ С. Шушњевић

Према републичком буџету у 2025. години Србија може одобрити пројектне и програмске зајмове, што је планирано и за изградњу једног од пројеката који има националну важност - брзу саобраћајницу од Сомбора и Бачког Брега до Кикинде и Српске Црње, популарно названу „Осмех Војводине” за шта је планирано скоро 61 милијарди динара.

Изградња је већ увелико у току, па су у претходним месецима обављани припремни радови, који су  подразумевали уклањање пањева, наношење песка и четири слоја камена, а почело се и са пробијањем кроз усек трасе. По завршетку тога, планиран о је да се отпочне са асфалтирањем, дренажом, те изградњом ивичњака и атмосферске канализације. Такође истовремено на више локација раде се археолошка ископавања. 

Укупна површина обухвата просторног плана је већа од 11 хиљада хектара. Када је реч о самој траси, она ће бити дуга око 186 километара и протезаће се од Сомбора и Бачког Брега на западу до Кикинде и Српске Црње на истоку. Пут ће водити од граничног прелаза Бачки Брег до обилазнице око Сомбора па даље ка Кљајићеву, те ће проћи тик уз Сивац, Црвенку, Врбас и Србобран са северне стране ових насеља, уз изградњу одговарајућих саобраћајница за приступ овом коридору. 

osmeh
Фото: Dnevnik.rs

Деоница пута поред Врбаса пролазиће недалеко од болнице у Виноградима и настављати даље ка недавно ревитализованом путу Врбас-Србобран, који ће постати саставни део нове саобраћајнице, укључујући и постојећи надвожњак на аутопуту Е-75.

Међународни значај

Саобраћајница је од великог значаја јер ће привредно повезати општине у Војводини, али и убрзати транспорт путника, робе и услуга. Осим боље повезаности и повећане безбедности саобраћаја, деоница нема само национални значај, већ и међународни пошто ће спајати три паневропска коридора. 

Коридор који из правца Будимпеште (аутопут Будимпешта-Печуј код Мохач), преко Свилаја, Сарајева, Мостара до луке Плоче и крака Коридора 10 Будимпешта-Нови Сад -Београд и Коридор 4, који иде од Будимпеште преко Темишвара, Софије до Истанбула.

Нешто пре Србобрана, брза саобраћајница ће се пружати улево и проћи ће близу насеља са северне стране, све до пута за Бечеј (код Земљорадничке задруге Србобран), где ће постојећим путним правцем проћи уз Радичевић, а затим са исте јужне стране обићи Бечеј и Нови Бечеј. Следеће место на траси је Ново Милошево, које ће нови пут обићи са северне стране, док ће Кикинду обићи са јужне, а даље наставља ка Српској Црњи, и граници са Румунијом.

osmeh
Фото: Dnevnik.rs

Сектор 1 је до општине Врбас/Србобран (петља Врбас), док Сектор 2 почиње од општине Србобран (петља Врбас на А1/Е-75), до административног подручја Кикинде. 

Прва деоница (Бачки Брег - петља Сомбор) дужине 22,7 километара почиње у зони планиране кружне раскрснице Бачки Брег, на траси постојећег државног пута, и завршава се после планиране петље Сомбор, с тим да је предвиђено денивелисано укрштање типа ромб. Траса планираног мотопута Сомбор-Кикинда на том делу пута положена је по новој траси, ван насељених места и по равничарском терену, са преласком преко водотока Плазовић и више мелиоративних канала, државних и општинских путева, укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Сомбор 2 (петља Сомбор – граница општине Кула), дужине 18,1 километар, почиње у зони планиране петље Сомбор и завршава се на граници Сомбора са општином Кула. Техничком документацијом предвиђено је денивелисано укрштање – петља Кљајићево типа пола детелине, а траса планираног је положена по новој, ван насељених места и по равничарском терену, са преласком преко подсистема за наводњавање Телечка, више мелиоративних канала, маги-стралне и локалне пруге, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Од Сомбора до Кикинде за сат и по

Када брза саобраћајница буде завршена, од Новог Сада до Сомбора стизаће се за око сат времена уместо досадашњих више од сат и по. Пут до Кикинде биће скраћен за око двадесетак минута, па ће од Новог Сада ка Кикинди бити брже преко Србобрана и нове саобраћајнице, него преко Зрењанина. Сада тај пут траје више од 90 минута. 

Сомбор и Кикинда сада ће бити удаљени само 90 минута вожње новом саобраћајницом, док је до сада најбржи пут био преко Бачке Тополе и Сенте, за шта је требало издвојити више од два сата. Гранични прелази Бачки брег (Мађарска) и Наково (Румунија) биће удаљени мање од два сата вожњом, док су тренутно удаљени  око три сата вожње.

Трећа деоница (граница општине Кула – граница општине Врбас), је дужине 25,4 километра и у склопу ње су планирана денивелисна укрштања петље Сивац, Црвенка типа трубе и Кула типа пола детелине.

Деоница 4 (граница општине Врбас – граница општине Србобран А1/Е-75 – петља Врбас) дуга 14,9 клометара, почиње на граници општина Кула/Врбас и завршава се на граници општине Врбас/Србобран. Планирана су четири денивелисана укрштања – петље Врбас запад, Врбас север, Врбас исток и Врбас Е-75 (део у општини Врбас), од чега су Врбас исток и запад типа трубе, док су Врбас север и Е-75 типа пола детелине.

osmeh
Фото: Dnevnik.rs

Пета деоница , дужине од 12,9 километара, почиње на граници општина Врбас/Србобран и завршава се на граници општина Србобран/Бечеј. На том делу пута биће три денивелисана укрштања – Врбас Е-75 (део у општини Србобран), Србобран север и Турија – сва три типа пола детелине, као и једно укрштање у нивоу површинска – кружна раскрсница Србобран запад. Траса је положена по новој траси ван насељених места по равничарском терену, са преласком преко реке Криваје (три прелаза) и више мелиоративних канала, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Деоница Бечеј (граница општине Бечеј – граница општине Нови Бечеј река Тиса) дужине 18,8 километара, имаће два укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице Бечеј запад и Бечеј југ. Траса прелази преко Бељанских бара (мост), канала ОКМ ХС ДТД, више мелиоративних канала и на крају мост преко Тисе, који је на граници деонице са деоницом Нови Бечеј.

Чак 46 мостова, 34 надвожњака

„Осмех Војводине” је пројектован за брзину возила од 100 километара на сат и обухватаће 46 мостова, 34 надвожњака, 5 подвожњака и 35 пропуста. Нови коридор имаће четири траке, ширине 3,5 метра, а само на првој деоници ће бити изграђено девет надвожњака и седам мостова преко неколико водотока и атарских путева.

Осим тога, пројектом је планирана и изградња 12 петљи, те 13 површинских кружних раскрсница, како би се повезао са околним насељима и путном мрежом нижег ранга и подељен на два сектора и осам деоница. На траси брзе саобраћајнице планирана је изградња петљи: Сомбор, Кљајићево, Сивац, Црвенка, Кула, Врбас Запад, Врбас Север, Врбас Исток, Врбас Е75, Србобран Север, Турија и Кикинда Исток.

Седма деоница, дужине 35,1 километара, почиње на граници општина Бечеј/Нови Бечеј и завршава се на граници општина Нови Бечеј/града Кикинде, а предвиђена су четири укрштања у нивоу површинске – кружне раскрснице, Нови Бечеј југ, Нови Бечеј запад, Ново Милошево југ и Ново Милошево север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, регионалних пруга, државних и општинских путева, преко реке Тисе (граница деонице са деоницом Бечеј), и на крају преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Кикинда.

osmeh
Фото: Dnevnik.rs

Осма деоница брзе саобраћајнице (граница града Кикинде ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал – Наково) дужине 16,2 километра, почиње на граници општине Нови Бечеј/ града Кикинде и завршава се на површинској раскрсници на ДП бр.15 на правцу ка Накову. Планирана су три укрштања у нивоу површинске - кружне раскрснице, Кикинда југ, Кикинда исток, Кикинда север. Траса прелази преко више мелиоративних канала, преко канала ОКМ ХС ДТД, Кикиндски канал на граници деонице са деоницом Нови Бечеј, регионалних пруга, државних и општинских путева и укрштањима са инфраструктурним системима.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар
У ТОКУ ЈЕ ПРОБИЈАЊЕ КРОЗ УСЕК ТРАСЕ Полако напредује "Осмех Војводине"

У ТОКУ ЈЕ ПРОБИЈАЊЕ КРОЗ УСЕК ТРАСЕ Полако напредује "Осмех Војводине"

17.08.2024. 19:30 19:39
ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ НИКАД БЛИЖИ Изградња саобраћајнице од Бачког Брега до Српске Црње почиње за 10 дана

ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ НИКАД БЛИЖИ Изградња саобраћајнице од Бачког Брега до Српске Црње почиње за 10 дана

03.12.2023. 16:44 16:55
ОБЈАВЉЕН ПЛАН ЗА „ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ” Ова стратешка деоница ускоро почиње да се гради; Покретач развоја севера Војводине; Саобраћајница важна и за ЕУ

ОБЈАВЉЕН ПЛАН ЗА „ОСМЕХ ВОЈВОДИНЕ” Ова стратешка деоница ускоро почиње да се гради; Покретач развоја севера Војводине; Саобраћајница важна и за ЕУ

10.10.2023. 08:26 09:37