ТУРИСТИЧКИ БУМ У ВОЈВОДИНИ Oве године бележи се пораст долазака и ноћења туриста
Лепоте Војводине током целе године привлаче локалне и иностране туристе.
У првих осам месеци ове године било их је око 490.000, што је за 5,6% више у односу на исти период прошле године. Страних посетилаца било је око 320.000, док је домаћих било око 300.000.
– Број ноћења и даље у порасту, повећан је број дана туриста који долазе и остају у Војводини. За 2% је повећање долазака у односу на претходну годину, али је мало већи број ноћења, тако да смо задовољни овом посетом – каже директорка Туристичке организације Војводине Јасмине Бељан Искрин.
Додаје да стални пораст имају дестинација Нови Сад, Сремски Карловци и Фрушка гора – око 15% у односу на прошлу годину.
– Можемо да запазимо који су то мотиви долазака туриста, тако да и у наредном периоду планирамо да отворимо управо те туристичке производе и на другим војвођанским дестинацијама, како би и ту имали и већи раст посетилаца. Највећи мотиви туриста је разгледање културно-историјских знаменитости, обилазак фрушкогорских манастира, као и пешачење и “оутдоор” туризам, али посета бањи Врдник, односно бањски туризам – истакла је Бељан Искрин.
Када је реч о манифестацијама, рекла је да ће се оне стандардизовати у односу на тематику. Навела је да су најпосећењије оне које су посвећене вину и храни, а ове године издвојио се Тоур де Фрушка. Ту су и Фестивал уличних свирача, Тамбурица фест, Укуси Војводини, као и бројни догађаји у другим градовима Војводине.
– Планирамо да своје активности, осим промоције, проширимо и на теренски истраживачки рад, како би видели где можемо да оснажимо капацитете. Жеља нам је да урадимо нови бренд Војводине, указујући да је уз руралну, подједнако вредна и она урбана. Развијаћемо јаче и културни туризам – каже Бељан Искрин.