"Крцко Орашчић" у СНП-у
„КРЦКО ОРАШЧИЋ” НА РЕПЕРТОАРУ СНП-a КАО НАЈАВА ПРАЗНИЧНЕ МАГИЈЕ Омиљени балет дивне музике
Започињемо сезону која је свуда у свету веома важна када је балет “Крцко Орашчић” у питању, који ћемо играти овог и наредног месеца, чак осам извођења су заправо већ упапред распродата, напоменула је јуче на конференцији за новинаре у Покрајинској влади Аја Јунг, однедавно директорка Балета Српског народног позоришта, најављујући извођење ове представе током новогодишњих и божићних празника.
У тим извођењима ће учествовати сви прваци и солисти Балета СНП-а, а неки од њих су били присутни јуче на конференцији за новинаре.
- “Крцко Орашчић” је најомиљенија представа међу нашом најмлађом публиком, за коју се тражи карта више. Прелепа представа, божићна, испуњена раскошним костимима, сценографијом, на предивну музику Петра Иљича Чајковског, која сваки наш покрет прати до детаља. Улога нас играча је да, поред нашег техничког извођења, нашом глумом пробамо вас публику да, барем на два сата, изведемо из неких стандарних оквира и света реалности, и да вас уведемо у наш свет маште - истакла је јуче првакиња Балета СНП-а Ана Ђурић.
Солиста Балета СНП-а Семјуел Бишоп се присетио да је “Крцко Орашчић” била прва представа коју је с пет, шест година гледао, и да је сада, када игра Принца, то веома леп осећај, као и то да у њој игра са децом. Музика Чајковског је иконична за Божић, додао је он, те је и прилика да игра уз такву музику, веома посебна за њега.
По речима Рајне Ремовић, солисткиње Балета СНП-а, “Крцко Орашчић” је окосница празничне традиције и нико не може замислити божићни дух и новогодишње празнике без овог балета.
- Играм улогу Виле Шећера у “Крцку Орашчићу” и сваке године се изнова трудимо, у сарадњи са педагозима, да проналазимо неке нове нијансе, глумачке тренутке, да употпунимо технику и да што боље изведемо наш задатак на сцени, како бисмо продужили потпуни угођај публици, која долази да нас гледа изнова из године у годину - напоменула је Рајна Ремовић.
Балетски под стиже из Италије
Овде смо у Покрајинског влади због пода у балетској сали, који нам је био јако важан – изјавила је Аја Јунг. – . Мој први сусрет са играчима је био обојен тиме што је у балетској сали тај под заиста дотрајао, и ја желим да се захвалим Покрајинској влади на врло брзој и конкретној реакцији. Они су обећали да ће под заменити, већ је то све у процедури, и ми очекујемо да ће тај под стићи из Италије до краја ове године, и заиста променити слику балетске сале. И штапови, који датирају из осамдесетих година прошлог века, такође су део те набавке. Време је било да то променимо.
Давид Груосо, солиста Балета СНП-а, који у овој представи игра двојну улогу, писца Хофмана и Дроселмејера, подсетио је да се од 2011. изводи ова кореографија Елдара Алијева, која је осмишљена тако да публику уведе у свет писца. Он је такође поделио радост тога што је са децом на сцени, док је Катарина Зец, солисткиња Балета СНП-а, поменула како је прво играла 2012/2013 улогу Војника у овој представи, и рекла да јој се чини да је јако брзо прошао пут од те улоге, до Виле Шећера коју сада игра.
- Радујемо се сваке године како крену празници, и балету “Крцко Орашчић”. Наравно, кореографија је захтевна и све то носи неке своје балетске муке. Гледамо сваке године да напредујемо, да будемо бољи, и да неке своје грешке и техничке ствари исправимо, како бисмо расли - рекла је Катарина Зец, и истакла да је подршка партнера у томе изуетно важна.
У извођењу 27. новембра ће гостовати два играча из најстаријег италијанског театра - Опере Сан Карло из Напуља, а то су Клаудија Д’ Антонио и Данило Нотаро, који имају статус звезда у Опери Сан Карло. Управо ће они бити први гости и, како је рекла Аја Јунг, најавити ту неку врсту међународне циркулације каква би требало да прати надаље и Балет СНП-а. Не само да ћемо дочекивати госте, него и у погледу тога да ће и наши играчи гостовати на иностраним сценама.
- Радујемо се да ће нам током децембра у госте доћи Александар Антонијевић - најавила је Аја Јунг, подсећајући на изузетну каријеру овог новосадског ђака, који је био првак Канадског националног балета у Торонту, а сада се бави уметничком фотографијом, али је често и репетитор у балету Бољшој театра, и у Балету Краљевске данске опере. - Учинио нам је, прекинуо све своје обавезе, и биће са нама пуне три недеље током децембра, како би радио са играчима свакодневне вежбе, и евентуално помогао њиховим репетиторима да још боље спреме играче за репертоар.
Говорећи о даљим плановима, везаним за наредни период, Аја Јунг је поменула да ће настојати да негују балетску традицију, те да ће на репертоару у овој сезони бити “Дон Кихот”, “Лабудово језеро”, “Жизела”, “Крцко Орашчић”, и “Успавана лепотица”, представе које су синоним за класичан балет, које ће можда у неким сегментима бити освежене. Такође, почетком марта планирана је прва премијера, коју ће припремити два савремена кореографа, Италијан Енрико Морели, и израелски кореограф Ицик Галили, који је јуче био присутан на конференцији за новинаре. Галили је радио са неким од најпознатијиг балетских и оперских кућа, напоменула је Аја Јунг и додала да је он управо стигао у Нови Сад, да ће радити неколико дана са трупом, и искристалисати то што ће у марту бити представљено пред публиком. Галили, који долази из Израела, али је радио 25 година у Холандији, објаснио је да је комад, који ће радити у СНП-у, имао своју оригиналну премијеру у Балету Монте Карла, те да по стилу иде од једног мистичног, неокласичног, до потпуно савременог кореографског језика.
Н. Пејчић