Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Весић: У ТОКУ ПРОВЕРА СТАТИКЕ ОБЈЕКТА, Одговорне за трагедију у Новом Саду тражити МЕЂУ ИНВЕСТИТОРИМА И ПРОЈЕКТАНТИМА

08.11.2024. 07:01 10:23
Пише:
желеѕничка станица
Фото: Dnevnik.rs

БЕОГРАД: Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у оставци Горан Весић изјавио је да одговорне за трагедију у Новом Саду треба тражити међу инвеститорима и пројектантима, али и онима који су изводили радове и вршили надзор на реконструкцији железничке станице у Новом Саду.

На питање ко је одговоран за избор компанија које су радиле на пројекту, Весић наводи конзорцијум кинеских компанија - China Railway International Company и China Communications Construction Company.

-Оне су, према уговору из 2017. Године, извођачи радова, инвеститор је Инфраструкутра железнице Србије, а финансијер је ресорно министарство. Према том уговору, они бирају подизвођаче - рекао је Весић.

Надлежни не улазе у техничку спецификацију“

Весић наводи да, према Закону о планирању и изградњи, надлежни за издавање грађевинских дозвола не улазе у техничку спецификацију, већ проверавају да ли су испуњени сви услови, односно да ли је испоштован закон.

-То је урадило Министарство и с те стране нико од мојих претходника ни на који начин није могао да буде укључен у пројектовање и извођење радова, јер то је посао инвеститора. У мом мандату је издат само један документ: коначни пројекат за извођење радова, који чак ни не одобрава министарство и одобрен је компелетан пројекат, што такође није у надлежности министарства- објаснио је Весић јуче у разговору за Јуроњуз.

Конзорцијум кинеских компанија изабран је 2017. на основу међудржавног уговора, а Весић истиче да је China Railway International Company светски лидер у изградњи железничке инфраструктуре.

Како додаје, ''пројектант никада не може предвидети све, поготову када су у питању стари објекти''.

-Када извођач, радећи на терену, види да је ситуација другачија него што је у пројекту, он има обавезу да заустави радове и обавести надзор, а онда надзор мора да позове пројектанта да се уради додатни пројекат - казао је Весић.

Железничка станица
Фото: Дневник

Весић истиче да Србија недовољно одржава јавне објекте, али да је посао Инфраструктуре железнице Србије био да нагледа рад Железничке станице у Новом Саду још од 1964. када је она изграђена.

Новосадска железничка станица је, према његовим речима, тренутно затворена, а у току је провера комплетне статике целог објекта.

Због урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра погинуло је 14 особа, а тешко повређено још три.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић поднео је у уторак оставку на ту функцију.
 

Извор:
Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар