ВОЗАЧИ, ОПЕЗ НА ПУТЕВИМА Аустријанци су увели нова правила и ригорознију контролу брзине ЕВО ШТА ЈЕ СВЕ НОВО, А ЕВО И ШТА СЕ ЈОШ СПРЕМА
Од 1. јула у Аустрији су на снагу ступају нова саобраћајна правила.
Од тог датума општине имају више опција када је у питању контрола брзине.
Према Аустријском клубу за аутомобиле, мотоцикле и путовања (ОАМТЦ), општинама ће такође бити дозвољено да самостално проверавају брзину од 1. јула под "специфичним условима". Одабир погођених локација биће prеthodno проверен. Рецимо, да ли је у том месту раније било више саобраћајних незгода.
Шеф правног одељења ОАМТЦ-а каже:
- Контроле брзине треба да наставе да служе безбедности саобраћаја, а не прикупљању прихода општинама или чак приватним компанијама. Управо за то се изнова оптужују општине у Италији, због чега сада постоје нови прописи за мерење брзине.
Промена закона Аустрији доноси нове прописе за зоне од 30 км/х. Постојећи принципи за увођење ограничења брзине у другим улицама, зонама или целим урбаним срединама остају исти. Због тога се зоне од 30 км/х не могу једноставно наметнути по целом граду. Али градоначелници ће имати више опција:
- Локалне власти или општине ће у будућности моћи лакше него раније да наметну ограничења брзине у посебно осетљивим областима, на пример испред школа, игралишта или домова за старе - каже се у саопштењу ОАМТЦ-а.
Измена закона потврђује да остаје „зелено трептање” на аустријским семафорима Један пропис се неће мењати након прелиминарних разматрања: такозвано „зелено бљескање“. То значи трептање зеленог светла семафора пре краја зелене фазе.
Ова семафорска фаза не постоји, рецимо, у Немачкој, али Аустрија није једина која је користи. Трепћуће зелено светло се такође користи у Кини, Израелу, Хрватској, Литванији, Летонији, Мексику, Пољској, Русији, Словенији и Турској.
Како је најавио ОАМТЦ, возачи ће ускоро имати још једну иновацију која ће утицати на саме аутомобиле. Сходно томе, системи помоћи биће обавезни у првим регистрованим возилима од 6. јула. Овде се примењује Уредба о одобрењу типа ЕУ. У аутомобилу тада мора да постоји следећа опрема:
Помоћник при кочењу у случају нужде
Упозорење о хитном напуштању траке
Интелигентни помоћник за брзину
Обрнути асистент
Светло за кочење у случају нужде
Упозорење на умор
Снимање података у вези са догађајем
Алколокс
Пошто је ово захтев ЕУ, важи и за немачке аутомобиле. Возила која већ поседујете или која су произведена пре овог датума тренутно не морају да накнадно уграђују ове системе, наводе немачки медији.
(Kurir.rs)