broken clouds
18°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.058
usd
105.2585
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

АМЕРИКАНАЦ КУПИО ЛЕГЕНДАРНОГ ЈУГА ПА ОТКРИО ШТА ЈЕ ПРОНАШАО УНУТРА Пазарио га од Хрвата, а на друштвеним мрежама ређали се урнебесни коментари

17.06.2024. 10:28 10:56
Пише:
Извор: Youtube Printscreen

Један амерички корисник Редита недавно је купио легендарни "Застава Корал 55" из 1988. године и обратио се нашим сународницима на овој платформи да чује њихове приче о овом возилу.

Он је поделио своје одушевљење не само аутомобилом, већ и открићем касете са хитом Шекија Турковића "Конобар" коју је пронашао унутра.

- Ја сам из Сједињених Држава и недавно сам купио "Заставу Корал 55" из 1988. Да ли је неко овде икада поседовао тај ауто и имате ли неку забавну причу - запитао је Американац.Поред занимљивих прича о "Заставином" ауту које је желео да чује, открио је и шта је затекао у свом новом ауту.

- Такође, унутра сам нашао касету човека који се зове Шеки Турковић, и не знам да ли сте чули за њега, али има песму "Конобар" и веома, веома је добра - написао је он.Поред одушевљења касетом Шекија Турковића, српски корисници Редита су приметили и да су кола одлично одржавана, и занимало их је како је Американац купио "Заставиног" ветерана.

Купљен од хрватског господина из Минесоте, овај "Југо" је привукао пажњу српских корисника Редита својом историјом и одржавањем. Редитори су се сећали својих  прича и сећања на "Југо", који је многима био први аутомобил у животу. Кроз шалу и озбиљне приче, Американац је добио увид у заједничку љубав према овом култном возилу.

Један српски редитор је Американцу написао и чувену шалу: "Зашто Југо има грејаче задњег стакла? Да се руке не би смрзле када неће да упали зими".

У тексту се такође описује како је "Југо" стигао у САД, започевши свој пут 1982. године када је амерички предузетник Миро Кефурт договорио извоз модела Југо 45 у Северну Америку. Иако је агресивно рекламиран касних осамдесетих као економично и поуздано возило, санкције и касније догађаји приморали су Заставу да се повуче са извозних тржишта, означавајући крај ере "Југа" у Америци.

Овај Американац показује да љубав према култном "Југу" не познаје границе, истичући како је ово возило симбол заједништва и сећања на прошла времена, како у Србији тако и у Америци.

Прва три "Југића", офарбана у црвено, бело и плаво, представљена су америчкој јавности на Салону аутомобила у Лос Анђелесу у мају 1984. Аутомобил је промовисан са гаранцијом од 10 година, која је осигуравала 100.000 пређених миља, бесплатно одржавање и цену од само 4.500 долара.

Аутомобил је промовисан као ново јефтино возило за муштерије који би се иначе одлучили за половни ауто, и рекламиран је под слоганом "Свакоме некада треба Југо".

Овај маркетинг је успешно привукао циљно тржиште нискобуџетних купаца нових аутомобила, као и богатије људе који траже приступачни други или трећи аутомобил.

Почетком 1990-их, ефекти санкција Уједињених нација на Југославију приморали су Заставу да повуче аутомобил са извозних тржишта. Након што је ембарго угушио извоз, коначни ударац је задат током НАТО агресије на СР Југославију и бомбардовањем Заставине фабрике.

Дневник/Курир

Аутор:
Пошаљите коментар
СУБОТИЧАНИН ОЖИВЕО АУТОМОБИЛСКЕ ЛЕГЕНДЕ: Како би изгледали југо, стојадин и фића? (FOTO)

СУБОТИЧАНИН ОЖИВЕО АУТОМОБИЛСКЕ ЛЕГЕНДЕ: Како би изгледали југо, стојадин и фића? (FOTO)

13.10.2023. 14:25 14:48