AMERIKANAC KUPIO LEGENDARNOG JUGA PA OTKRIO ŠTA JE PRONAŠAO UNUTRA Pazario ga od Hrvata, a na društvenim mrežama ređali se urnebesni komentari
Jedan američki korisnik Redita nedavno je kupio legendarni "Zastava Koral 55" iz 1988. godine i obratio se našim sunarodnicima na ovoj platformi da čuje njihove priče o ovom vozilu.
On je podelio svoje oduševljenje ne samo automobilom, već i otkrićem kasete sa hitom Šekija Turkovića "Konobar" koju je pronašao unutra.
- Ja sam iz Sjedinjenih Država i nedavno sam kupio "Zastavu Koral 55" iz 1988. Da li je neko ovde ikada posedovao taj auto i imate li neku zabavnu priču - zapitao je Amerikanac.Pored zanimljivih priča o "Zastavinom" autu koje je želeo da čuje, otkrio je i šta je zatekao u svom novom autu.
- Takođe, unutra sam našao kasetu čoveka koji se zove Šeki Turković, i ne znam da li ste čuli za njega, ali ima pesmu "Konobar" i veoma, veoma je dobra - napisao je on.Pored oduševljenja kasetom Šekija Turkovića, srpski korisnici Redita su primetili i da su kola odlično održavana, i zanimalo ih je kako je Amerikanac kupio "Zastavinog" veterana.
Kupljen od hrvatskog gospodina iz Minesote, ovaj "Jugo" je privukao pažnju srpskih korisnika Redita svojom istorijom i održavanjem. Reditori su se sećali svojih priča i sećanja na "Jugo", koji je mnogima bio prvi automobil u životu. Kroz šalu i ozbiljne priče, Amerikanac je dobio uvid u zajedničku ljubav prema ovom kultnom vozilu.
Jedan srpski reditor je Amerikancu napisao i čuvenu šalu: "Zašto Jugo ima grejače zadnjeg stakla? Da se ruke ne bi smrzle kada neće da upali zimi".
U tekstu se takođe opisuje kako je "Jugo" stigao u SAD, započevši svoj put 1982. godine kada je američki preduzetnik Miro Kefurt dogovorio izvoz modela Jugo 45 u Severnu Ameriku. Iako je agresivno reklamiran kasnih osamdesetih kao ekonomično i pouzdano vozilo, sankcije i kasnije događaji primorali su Zastavu da se povuče sa izvoznih tržišta, označavajući kraj ere "Juga" u Americi.
Ovaj Amerikanac pokazuje da ljubav prema kultnom "Jugu" ne poznaje granice, ističući kako je ovo vozilo simbol zajedništva i sećanja na prošla vremena, kako u Srbiji tako i u Americi.
Prva tri "Jugića", ofarbana u crveno, belo i plavo, predstavljena su američkoj javnosti na Salonu automobila u Los Anđelesu u maju 1984. Automobil je promovisan sa garancijom od 10 godina, koja je osiguravala 100.000 pređenih milja, besplatno održavanje i cenu od samo 4.500 dolara.
Automobil je promovisan kao novo jeftino vozilo za mušterije koji bi se inače odlučili za polovni auto, i reklamiran je pod sloganom "Svakome nekada treba Jugo".
Ovaj marketing je uspešno privukao ciljno tržište niskobudžetnih kupaca novih automobila, kao i bogatije ljude koji traže pristupačni drugi ili treći automobil.
Početkom 1990-ih, efekti sankcija Ujedinjenih nacija na Jugoslaviju primorali su Zastavu da povuče automobil sa izvoznih tržišta. Nakon što je embargo ugušio izvoz, konačni udarac je zadat tokom NATO agresije na SR Jugoslaviju i bombardovanjem Zastavine fabrike.
Dnevnik/Kurir