(ВИДЕО) ПОГЛЕДАЈТЕ РАДОВЕ НА ПРУЗИ НОВИ САД - СУБОТИЦА Брзом пругом у будућност
НОВИ САД/ СУБОТИЦА – Брзом пругом између Новог Сада и Суботице путовање ће трајати 42, а од Београда до Суботице око 70 минута. Сви радови на изградњи пруге Нови Сад – Суботица треба да буду завршени до 30. јула када почиње и тестирање пруге.
Изградња брзе пруге је тренутно највећи инфраструктурни пројекат у Југоисточној Европи. Како тече изградња пруге као и реконструкција железничких станица на самој траси, погледајте у видеу нашег портала:
Уз изградњу брзе пруге, паралелно теку радови на изградњи и реконструкцији чак девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима ( Руменка, Врбас и Ловћенац).
На брзој прузи између Суботице и Новог Сада изграђено је укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. У складу са највишим стандардима безбедности, пруга је денивелисана, тако да целом њеном дужином не постоје пружни прелази, већ подвожњаци и надвожњаци.
Деоница Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километра, а радовима је обухваћена изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије.
Највећи објекат на целој траси је вијадукт у Врбсу. Његова дужина изнооси 1.6 километара.
Домаћи стручњаци раме уз раме са кинеским
Кинеске железнице ангажовале су преко 2.000 домаћих стручњака, и више од 400 специјалних машина.
Радове изводи конзорцијум кинеских компанија China railway интернатионал и China communication цонструцтион company. Такође, у изградњи пруге учествује велики број домаћих компанија као подизвођачи радова.
Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште део је пројекта кинеске иницијативе „Појас и пут“ како би се грчка лука Пиреј повезала железницом са Европском унијом. Од укупно 350 километара те пруге, 184 километра граде се у Србији, а 166 у Мађарској.
Убрзо ће почети радови на брзој прузи од Београд ка Нишу и даље ка Солуну.
Изградња и развој железничке инфраструктуре по први пут након вишедеценијског пропадања овог саобраћајног система, постала је један од најзначајнијих државних инфраструктурних и инвестиционих пројеката.
Србија је реализацијом великих железничких пројеката показала да је довољно стабилна и финансијски моћна да реализује овај посао.
Реконструисане су и бројне магистралне и регионалне пруге широм Србије, као што су Суботица – Хоргош, Ресник – Ваљево, деонице на Коридору 10, Шабац – Лозница, Ниш – Зајечар и стотине километара колосека на другим деоницама. У наредних неколико година биће у Србији изграђено и модернизовано укупно нешто више од две хиљаде километара пруга, а вредност инвестиције у ове пројекте сада износи око пет милијарди евра.