Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НЕНАД МИЛИЋ, ИЗВРШНИ ДИРЕКТОР INTERACTIVE ADVERTISING BUREAU СРБИЈА Вештачка интелигенција одличан алат и лош газда

30.05.2024. 17:31 17:35
Пише:
Фото: Linkedin

Дигитални маркетинг трпи велике промене откако смо сви некако прихватили ту вештачку интелигенцију. До пре неколико година вештачка интелигенција била је део научне фантастике.

Сада смо, за кратко време, нешто више од две године, дошли до фазе у којој је пред нашим очима просто „пукла”. Пету индустријску револуцију води управо та вештачка интелигенција, које се неки плаше, а други с радошћу прихватају. Па, има ли ту средине?

- Овде је пре 11 година први пут организована конференција Дигитал деј и то је била конференција дигиталних ентузијаста који су покушавали тржишту да покажу колико је важно и онлајн дигитално оглашавање - рекао је Ненад Милић, извршни директор ИАБ Србија. - Ми смо сада, непуних петнаест година касније, дошли до тога да причамо да ли је могуће да нас замени вештачка интелигенција, како ће утицати драстично на индустрију и то је оно што на најбољи начин показује које су се тектонске промене десиле у последњих десетак година. Вештачка интелигенција није нешто чега треба да се плашимо и то је био циљ недавно одржане конференције - каже Милић, истичући да се на примерима може и практично показати где можемо да је употребимо. - То је технологија као и свака друга, као интернет, као и све што нам је дошло као нека нова, велика, епохална иновација. Тако вам је и с вештачком интелигенцијом: да ли ће она утицати на посао, да ли ће се неке позиције мењати? Хоће, сигурно. Да ли ће се радити преквалификације, да ли ће бити потребне нове вештине? Наравно, али то је ипак део једног ширег развоја, каже Милић, истичући, као и већина људи из овог и ИТ сектора, да је вештачка интелигенција одличан алат, веома добар запослени, а врло лош газда. У дигиталном маркетингу један од циљева је да се продре до што више људи и ту би требало да вештачка интелигенције помогне неким алатима. С друге стране, на чему се уштеди?

- Неспорно је да ће кампање бити далеко ефикасније. Алати који могу да се употребе уз помоћ вештачке интелигенције су у домену аналитике, постављање кампање, предиктивне аналитике, развоја тих сегмената који укључују прављење визуала, писање копирајта (садржаја реклама), постављање кампање увезивањем, да би отишла на што више платформи. Све су то алати који доприносе ефикасности, доласку до што ширег аудиторијума, тачније, потрошача који су битни за бренд и до што бољег и квалитетнијег садржаја, што је исто јако важно.


Мали могу и сами у трку, нема седења на трибинама

Мали произвођачи забринути су због промена које утичу на њихово пословање. Сви су одавно схватили да не постоје без дигиталног оглашавања, а већина и без сопствених сајтова. Ипак, питају се да ли ће моћи сами у трку или их вештачка интелигенција смешта на трибине.

- Бенефити дигиталног оглашавања су у томе да било ко може да се тиме позабави за себе, да не мора да сарађује с агенцијама, да не мора да има велики маркетиншки тим иза себе, да сходно својим потребама, уз одређену едукацију – што наше удружење и спроводи на годишњем нивоу – може да користи оно се сада нуди на Интернету. Многе ствари су и бесплатне, али за тај почетак може сасвим самостално да се опскрби вештинама и скроји кампању уз чију ће помоћ изаћи на интернет – поручује Ненад Милић. - ИАБ је у оквиру Комитета за едукацију организовао неколико формата курсева, како би пружио члановима удружења и широј јавности приступ најновијим трендовима и најбољим праксама у дигиталном маркетингу.


Све се више новца улаже у дигитални маркетинг, али се и даље појединачно слабо улаже.

- Ако гледамо у Србији, ако узмемо АдЕџ извештај који анализира и утрошак на територији Србије у prеthodnoj години, имамо стабилан, двоцифрени раст у prеthodnih деценију и нешто и који, када гледате, јесте велики јер је тржиште доста неразвијено. Ове године ће бити 27 посто, што су сјајне вести, али ми и даље пуно каскамо за развијенијим тржиштима Западне Европе, где је наш утрошак 1-2 посто у односу на неке земље – истиче наш саговорник. Ипак, то нас храбри јер то је простор за развој, за нове компаније, за проширење тржишта, за долазак нових колега. Циљ ове конференције је и да заинтересује младу публику да почне да се бави овим пословима.

Код нас је још увек најважније ко је први на претраживачу и „фаца” на Фејсу. Где је ту простор за мале произвођаче?

- То су места где се такмиче велики брендови, али то што интернет допушта је то циљано, сегментирано таргетирање и долазак до потрошача. Није све у претраживању, али ви и без великог улагања заиста можете да дођете до циљне групе.

Ивана Радоичић

Пише:
Пошаљите коментар