ГУГЛ РАЗМАТРА РАДИКАЛАН ПОТЕЗ Почиње НАПЛАТА претраживања?! У току тестирање ПРЕТПЛАТЕ на премијум функције
Гугл размишља да уведе нове премијум функције у свој претраживач интернета заснованих на генеративној вештачкој интелигенцији, и увођење плаћања било би почетак највеће промене њиховог матичног бизниса од почетка пословања.
Предложене промене укључиле би претплату на "премијум АИ функције" унутар претраживача, и ово би био први бизнис модел овог типа у Гуглу. Како пише Фајненшл тајмс, који је ову информацију први и открио, ово између осталог показује и да се компанија мучи са новим технологијама које прете њеном адвертајзинг бизнису.
Гугл тренутно истражује различите опције додавања АИ-а претраживају интернета, иако се ГеминиАИ (Гуглов LLM) увелико налази у џи-мејлу и доксу (другим производима компаније), кажу за ФТ три извора упућена у тестирања.
Тренутно инжењери и програмери у Гуглу развијају технологије неопходне за ове сервисе, али менаџмент тврде још увек није донео финалну одлуку да ли ће икада ове опције бити лансиране, рекао је један од извора.
Гуглов традиционални претраживач би свакако остао бесплатан, огласи би се и даље приказивали (па чак, кажу извори, и претплатницима на премијум функције). Ова несвакидашња промена за Гугл била би прва промена њиховом бизнису претраживања.
У последњих годину и по дана, од када је објављен Чет џи-пи-ти, Гугл покушава на све начине да усвоји технологију и истовремено не угрози посао са претраживањем интернета од ког су прошле године зарадили 175 милијарди долара.
И даље није јасно на који тачно начин ће компанија имплементирати технологију, нити колико ће ове функције коштати. Једно од питања које се поставља је да ли ће рекламе нестати.
Како кажу из компаније, они не раде нити размишљају о укидању реклама са претраживача.
Свакако размишљамо и настављамо да правимо нове премијум сервисе који ће унапредити искуство наших претплатника на било који Гуглов сервис, кажу из компаније и додају:
Са нашим генеративним АИ експериментима у прерази, већ смо послужили милијарде пута и видимо позитиван раст упита за претрагу на свим нашим главним тржиштима. Настављамо да убрзано побољшавамо производ како бисмо задовољили потребе нових корисника. Тренутно немамо ништа да објавимо, закључили су из Гугла.
Стручњаци истичу да овај прелаз на претплатнички модел, и укључивање напредних генеративних АИ технологија у претраживач може јако да оштети пословању гиганта, јер ће са концизним сижеима које Џеминај може да "избаци" корисници бити обесхрабрени да претражују дубље странице претраге и тако избегну рекламе. Мали раст од примене АИ можемо видети и на примеру Бинга.
Дневник/Блиц