overcast clouds
23°C
20.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЧУДО ГРАДИТЕЉСТВА Ево колико ће бити уграђено челичне контрукције у пешачко бициклистички мост у Новом Саду или колико ће бити дугачак ( Фото)

04.02.2024. 08:50 10:44
Пише:
Извор: Саобраћајни институт ЦИП

НОВИ САД: Новосађани ускоро добијају три потпуно нова моста. Један од њих је и пешачко-бициклистички мост на Дунаву. Поред изградње новог моста, пројекат подразумева уређење више просторно-функционалних сегмената, укључујући и реконструкцију 355 метара дугог тунела,пише портал Gradnja.rs

У јануару прошле године премијерно смо вам представили пројекат пешачко-бициклистичког моста на Дунаву у Новом Саду, који би требало да буде изграђен на стубовима некадашњег моста Франца Јозефа, изграђеног 1883. године по пројекту немачког грађевинског инжењера Карла Баумана, као део тадашње пруге Будимпешта – Земун.

Назван по цару Аустрије и краљу Угарске, мост је био дуг 432 метра и настављао се у тунел испод Петроварадинске тврђаве, дуг око 350 метара, који је сада добрим делом обрушен. Од 1929. године мост је носио је име принца Александра Карађорђевића, а срушила га је Војска Краљевине Југославије током Априлског рата 1941. како би спречила даље надирање окупатора.

Као почетна тачка за пројектовање новог моста на овом месту послужило је првонаграђено решење са конкурса организованог 2019. године, које потписују Федор Јурић, Иван Шуић и Огњен Граовац, док је Саобраћајни институт ЦИП тренутно у завршној фази реализације пројекта моста са приступним саобраћајним површинама и реконструкцијом

Потпуна проходност за пешаке и бициклисте

Да подсетимо, новопројектовани мост, који ће са сремске стране водити у тунел испод нивоа саме тврђаве, дугачак је 450 метара, широк 12 метара, а из града ће му се приступати са локације смештене на раскршћу Булевара цара Лазара са Кејом жртава рације и Сунчаним кејом.

Са петроварадинске стране мост ће прећи преко Дунавског бедема и „ући“ у тунел који ће водити до лифта. Мост и тунел биће у потпуности проходни за пешаке и бициклисте, док ће у делу тунела бити смештен и промотивно-изложбени простор посвећен историји Петроварадинске тврђаве.

Бициклистичка стаза ће од пешачких стаза бити одвојена баријерама, како би се осигурало да се стазе користе за своју намену.

Из тунела ће Новосађани и њихови гости лифтом моћи да се превезу до платоа на Петроварадинској тврђави, а такође ће им бити доступно и степениште.

Пешачке стазе биће широке шест метара, а бициклистичка три метра. Оне ће бити одвојене баријерама, како би се осигурало да се стазе користе за своју намену.

Што се тиче материјала за изградњу моста, конструкција ће бити челична, а ограде стаклене. Под за пешаке ће бити од дрвета, док ће бициклистичке стазе бити од тартана.

Континуална греда распона 412 метара

Како је средином седмице обелодањено из Саобраћајног институт ЦИП, пројекат изградње новог пешачко-бициклистичког моста на месту моста Франца Јозефа подразумева уређење више просторно-функционалних сегмената.

То, између осталог, укључује и изградњу приступних рампи за мост и уређење партера на новосадској страни, дуж Булевара цара Лазара од раскрснице са Улицом Стевана Мусића закључно са раскрсницом са Радничком улицом.

Сама изградња моста планирана је на постојећим стубовима старог моста. Мостовска конструкција је челична решеткаста континуална греда укупног распона 412 метара.

Укупна дужина постојећег тунела који се реконструише износи 355 метара.

Пројекат превиђа и реконструкцију Улице Каменички пут у подножју Петроварадинске тврђаве и изградњу приступних рампи за мост са уређењем партера на бедему дуж Каменичког пута.

Ту су и санација и уређење некадашњег железничког тунела са изградњом нове гране тунела и тунелског окна за смештај лифтова и степеница. Укупна дужина постојећег тунела који се реконструише је 355 метара.

Последње сегменте у низу представљају излаз на Тврђаву и партерно уређење у зони паркинга на месту некадашње стражаре, те реконструкција саобраћајнице и приступ тунелу у зони „Ловотурса“.

Вредност око 4 милијарде динара

Након завршетка израде техничке документације, стећи ће се услови за уговарање израде преосталог дела техничке документације (Пројекат за грађевинску дозволу и Пројекат за извођење) и саме изградње моста.

Процењена инвестициона вредност, изведена на основу Идејног решења, износи 3.994.410.150 динара са ПДВ-ом, док би мост требало да буде изграђен за 180 дана од почетка радова.

(Војводина уживо, Ј. Вукашиновић)

Аутор:
Пошаљите коментар
НОВИ САД ДЕФИНИТИВНО ДОБИЈА БИЦИКЛИСТИЧКО ПЕШАЧКИ МОСТ Потписан меморандум о разумевању

НОВИ САД ДЕФИНИТИВНО ДОБИЈА БИЦИКЛИСТИЧКО ПЕШАЧКИ МОСТ Потписан меморандум о разумевању

25.11.2023. 13:50 19:14
СПОЈ ПРОШЛОГ И БУДУЋЕГ Нови Сад гради МОДЕРАН ПЕШАЧКО-БИЦИКЛИСТИЧКИ МОСТ до Петроварадинске тврђаве на стубовима срушене железничке ћуприје „Франца Јозефа“

СПОЈ ПРОШЛОГ И БУДУЋЕГ Нови Сад гради МОДЕРАН ПЕШАЧКО-БИЦИКЛИСТИЧКИ МОСТ до Петроварадинске тврђаве на стубовима срушене железничке ћуприје „Франца Јозефа“

30.11.2023. 09:37 10:29