НОВИ САД ЋЕ ПРВИ ИМАТИ ПЕШАЧКО-БИЦИКЛИСТИЧКИ МОСТ Градоначелник Ђурић за "Сигнале" открио како ће изгледати нови мост: За 40 посто ћемо смањити гужву на Мосту слободе (ФОТО)
Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић истакао је у емисији "Сигнали", на РТВ1, да је четврти мост у продужетку Булевара Европе уцртан у ГУП 1953. године, а да се у планским актима спомиње још 1934.
-Четврти мост је нужан граду и важно је да напоменемо да неће ићи тежак саобраћај преко њега, имаће пешачке и две бициклистичке стазе. Мислили смо на све. То је мост који финансира наша држава, која је, на сву срећу, економски јака. Вредност моста је 170,5 милиона евра. Ту је и ,ост у оквиру Фрушкогорског коридора, у суштини заобилазница Новог Сада где ће се изместити тежак саобраћај. Лакше ће се одвијати саобраћај у Петроварадину, који има велику експанзију зграда- речи су првог човека Града.
Он је нагласио и да на Дунаву не постоји ниједан пешачко-бициклистички мост који се наменски рађен за то те да ће Нови Сад бити први град који ће га имати.
-Нови Сад ће први имати пешачко-бициклистички мост. Изузетно је захтеван, јер морају да се измештају са градске стране инсталације топлане, канализациона мрежа. Биће туристичка атракција, јер ће Подграђе Петроварадина моћи да пређе на пешачку зону, са кафићима, ресторанима, хостелима. Ићи ће два лифта која ће ићи до платоа тврђаве, које ће моћи да користе и бициклисти. Сва три моста финансира Република Србија, а нама остају средства за финансирање других ствари.
Градоначелник је подсетио суграђане да боља инфраструктура лакше доводи инвеститоре и да су током 2023. године у наш град дошле три фабрике.
-Компаније највише траже комунално опремање, да ли имамо индустријску зону, да администрација брзо реагује, да почну што пре да раде. Причамо о Нидеку, Континенталу и Шнајдеру. Развија се индустријска зона Каћ, ту нам долази још један инвеститор из Кине. Имамо сазнања да ће доћи још једна компанија сигурно. Нама је Жежељев мост тек 2018. године враћен. Ми смо се тада вратили на стање 1999. године, а данас причамо да градимо два моста, а надам се да ћемо за неколико месеци кренути да градимо пешачко-бициклистички мост. Ко ради или живи на сремској страни зна колико је тешко да се прелази Мост слободе и зато је изузетно важно да се направи четврти мост. Око 40 посто ће се смањити саобраћај на Мосту слободе. И Сремска Каменица ће бити лепше место за живот. Четврти мост ће се спајати са два ауто-пута Е-75 и Е-80. Град Нови Сад ће далеко лепше и модерније изгледати.
Градоначелник је изашао да је сарадња са струком била одлична и за време некадашњег градоначелника Милоша Вучевића.
-Када је укључена струка у све пројекте све је далеко лакше. Имамо сарадњу са ФТН, који је расадник знања, и осталим факултетима. Рекао бих да смо град бициклизма, радиће се бициклистичка стаза Петроварадин-Беочин, на колосеку где је била стара пруга, као и Руменка-Ченеј- рекао је Ђурић.