МУП СРБИЈЕ УВОДИ ИНОВАЦИЈЕ СА еУПРАВОМ Омогућена битна олакшица грађанима У ВЕЗИ СА ЛИЧНИМ ДОКУМЕНТИМА
МУП Србије омогућило је свим грађанима, који су регистровани на порталу еУправе, услугу достављања обавештења о истеку рока важења личних докумената.
"Услуга је уведена у сарадњи МУП са Канцеларијом за ИТ и еУправу, од 13. децембра прошле године, а грађани ће обавештења о истеку рока важења личних докумената добијати на своје и мејл адресе, СМС поруком или путем Вибера", казао је Дробњак агенцији Бета.
Према његовим речима, грађани добијају обавештења о истеку важења докумената два пута, а рокови су различити у зависности од документа о коме се ради.
"За личну карту, прво обавештење се доставља 30 дана, а друго 15 дана пре истека важења личне карте. За пасош, прво обавештење се доставља седам месеци, а друго обавештење 30 дана пре истека важења пасоша, а за возачку дозволу и регистрациону налепницу прво обавештење се доставља 30 дана, а друго 10 дана пре истека важења возачке дозволе односно регистрационе налепнице", прецизирао је Дробњак.
Он је подсетио да МУП тренутно има 172 услуге на порталу еУправе, које, како је додао, грађанима олакшавају и поједностављују долазак до докумената.
"Мислим да је МУП водеће министарство када су у питању услуге на порталу електронске управе", казао је Дробњак.
Говорећи о дигитализацији у области туризма, помоћница министра туризма и омладине Србије Дуња Ђенић подсетила је да је циљ формирања централног информационог система у области угоститељства и туризма, еТуриста, био да се на једном месту формира квалитетна база података угоститеља и угоститељских објеката.
"Превасходно идеја је била да на једном месту имамо квалитетну базу података са свим угоститељима, како би одатле добили информације о капацитету, о броју индивидуалних лежајева којима располажу, али и да се евидентирају корисници њихових услуга", казала је Ђенић агенцији Бета.
Како је објаснила, на основу евиденције свих корисника услуге ресорно министарство може да добије егзактне податке о заузећу одређеног капацитета, као и о броју и проценту посећености одређених локација.
Истакла је и да сваки туриста уз помоћ система еТуиста може да буде сигуран да је заиста користио услуге угоститељског објекта који легално послује, који је евидентиран и категоризован у складу са законом, било да су у питању правна лица регистрована у АПР-у или физичкиа лица који пружају услуге смештаја.
"Истовремено, туристичке организације пре свега могу да добију прави и у реалном времену податак колико је евидентираних објеката на њиховој територији", казала је Ђенић.
Објаснила је да такви подаци помажу да се креира политика развоја туризма пре свега на локалном нивоу, јер показује шта су потребе локалне заједнице, односно шта је то што тој средини недостаје.
Ђенић је навела и да је важан део система еТуриста који се односи на рад туристичких агенција.
"Од 1. октобра прошле године пуштен је у рад и нови модул еТуристе који се односи искључиво на рад туристичких агенција, а које су у обавези да га користе и евидентирању све важне уговоре, пре свега уговоре о посредовању, уговоре са трећим лицима којима су поверена пружања услуга, као и евиденције свих продатих туристичких путовања, односно туристичких аранжмана", казала је она.
Како је додала, на тај начин види се и промет који се остварује, односно који број туристичких путовања је једна агенција продала, а путници ће истовремено моћи да се увере у валидност издатих потврда о гаранцији путовања коју им је туристичка агенција дала, што до сада није било могуће.
"Потврде о гаранцији путовања, које између осталог и служе путницима за евентуално обештећење у случају неиспуњења уговора, до сада су се решавале на неки други начин и путем других система, а сада када имамо један државни електронски систем све потврде о гаранцијама путовања ће се издавати искључиво кроз еТуристу и то је заиста један импозантан вид сигурности за наше туристе", нагласила је Ђенић.
Систем еТуриста, како је навела, подстакао је и све оне који желе да се баве угоститељском делатношћу да се легализују, јер су једино евидентирањем у систем еТуриста могли да понуде своје услуге грађанима који користе ваучере за одмор у Србији.
"Са те стране смо имали изузетан напредак у броју евидентираних физичких лица која пружају угоститељске услуге, јер се највећи број домаћинстава и оних угоститеља који пружају и услуге смештаја, пре свега у апартманима, кућама и сеоским домаћинствима, пријавило у систем еТуриста када смо кренули са ваучерима за одмор у Србији", навела је Ђенић.
Процес дигитализације део је реформе јавне управе која се у Србији спроводи уз подршку Европске уније.
(Б92)