MUP SRBIJE UVODI INOVACIJE SA eUPRAVOM Omogućena bitna olakšica građanima U VEZI SA LIČNIM DOKUMENTIMA
MUP Srbije omogućilo je svim građanima, koji su registrovani na portalu eUprave, uslugu dostavljanja obaveštenja o isteku roka važenja ličnih dokumenata.
"Usluga je uvedena u saradnji MUP sa Kancelarijom za IT i eUpravu, od 13. decembra prošle godine, a građani će obaveštenja o isteku roka važenja ličnih dokumenata dobijati na svoje i mejl adrese, SMS porukom ili putem Vibera", kazao je Drobnjak agenciji Beta.
Prema njegovim rečima, građani dobijaju obaveštenja o isteku važenja dokumenata dva puta, a rokovi su različiti u zavisnosti od dokumenta o kome se radi.
"Za ličnu kartu, prvo obaveštenje se dostavlja 30 dana, a drugo 15 dana pre isteka važenja lične karte. Za pasoš, prvo obaveštenje se dostavlja sedam meseci, a drugo obaveštenje 30 dana pre isteka važenja pasoša, a za vozačku dozvolu i registracionu nalepnicu prvo obaveštenje se dostavlja 30 dana, a drugo 10 dana pre isteka važenja vozačke dozvole odnosno registracione nalepnice", precizirao je Drobnjak.
On je podsetio da MUP trenutno ima 172 usluge na portalu eUprave, koje, kako je dodao, građanima olakšavaju i pojednostavljuju dolazak do dokumenata.
"Mislim da je MUP vodeće ministarstvo kada su u pitanju usluge na portalu elektronske uprave", kazao je Drobnjak.
Govoreći o digitalizaciji u oblasti turizma, pomoćnica ministra turizma i omladine Srbije Dunja Đenić podsetila je da je cilj formiranja centralnog informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma, eTurista, bio da se na jednom mestu formira kvalitetna baza podataka ugostitelja i ugostiteljskih objekata.
"Prevashodno ideja je bila da na jednom mestu imamo kvalitetnu bazu podataka sa svim ugostiteljima, kako bi odatle dobili informacije o kapacitetu, o broju individualnih ležajeva kojima raspolažu, ali i da se evidentiraju korisnici njihovih usluga", kazala je Đenić agenciji Beta.
Kako je objasnila, na osnovu evidencije svih korisnika usluge resorno ministarstvo može da dobije egzaktne podatke o zauzeću određenog kapaciteta, kao i o broju i procentu posećenosti određenih lokacija.
Istakla je i da svaki turista uz pomoć sistema eTuista može da bude siguran da je zaista koristio usluge ugostiteljskog objekta koji legalno posluje, koji je evidentiran i kategorizovan u skladu sa zakonom, bilo da su u pitanju pravna lica registrovana u APR-u ili fizičkia lica koji pružaju usluge smeštaja.
"Istovremeno, turističke organizacije pre svega mogu da dobiju pravi i u realnom vremenu podatak koliko je evidentiranih objekata na njihovoj teritoriji", kazala je Đenić.
Objasnila je da takvi podaci pomažu da se kreira politika razvoja turizma pre svega na lokalnom nivou, jer pokazuje šta su potrebe lokalne zajednice, odnosno šta je to što toj sredini nedostaje.
Đenić je navela i da je važan deo sistema eTurista koji se odnosi na rad turističkih agencija.
"Od 1. oktobra prošle godine pušten je u rad i novi modul eTuriste koji se odnosi isključivo na rad turističkih agencija, a koje su u obavezi da ga koriste i evidentiranju sve važne ugovore, pre svega ugovore o posredovanju, ugovore sa trećim licima kojima su poverena pružanja usluga, kao i evidencije svih prodatih turističkih putovanja, odnosno turističkih aranžmana", kazala je ona.
Kako je dodala, na taj način vidi se i promet koji se ostvaruje, odnosno koji broj turističkih putovanja je jedna agencija prodala, a putnici će istovremeno moći da se uvere u validnost izdatih potvrda o garanciji putovanja koju im je turistička agencija dala, što do sada nije bilo moguće.
"Potvrde o garanciji putovanja, koje između ostalog i služe putnicima za eventualno obeštećenje u slučaju neispunjenja ugovora, do sada su se rešavale na neki drugi način i putem drugih sistema, a sada kada imamo jedan državni elektronski sistem sve potvrde o garancijama putovanja će se izdavati isključivo kroz eTuristu i to je zaista jedan impozantan vid sigurnosti za naše turiste", naglasila je Đenić.
Sistem eTurista, kako je navela, podstakao je i sve one koji žele da se bave ugostiteljskom delatnošću da se legalizuju, jer su jedino evidentiranjem u sistem eTurista mogli da ponude svoje usluge građanima koji koriste vaučere za odmor u Srbiji.
"Sa te strane smo imali izuzetan napredak u broju evidentiranih fizičkih lica koja pružaju ugostiteljske usluge, jer se najveći broj domaćinstava i onih ugostitelja koji pružaju i usluge smeštaja, pre svega u apartmanima, kućama i seoskim domaćinstvima, prijavilo u sistem eTurista kada smo krenuli sa vaučerima za odmor u Srbiji", navela je Đenić.
Proces digitalizacije deo je reforme javne uprave koja se u Srbiji sprovodi uz podršku Evropske unije.
(B92)