ДА ВАС ШТО МАЊЕ ОБЈАВЉУЈЕМО НА ХРОНИЦИ Како возити по снегу и леду ЕВО НАЈБОЉИХ ТРИКОВА (ВИДЕО)
Код вожње по мокрим и клизавим путевима, пре свега треба проверити стање гума и метлица брисача.
У Србији су кратка светла обавезна и дању, те немојте заборавити на њих. Такође, држите прописани сигурносни размак између возила, нарочито код вожње у колони. Избегавати нагла кочења и возити опрезније, саветују стручњаци и додају да је коришћење зимске опреме обавезно у овим условима.
- Под зимском опремом моторних возила категоре М и Н чија највећа допуштена маса не већа од 3,5 тона, подразумевамо: четири зимска пнеуматика (М+С) или четири љетна пнеуматика с најмањом дубином профила од 4 mm и с ланцима за снег приправним на постављање на погонске котаче - објаснили су стручњаци.
Али…
Сва ова опрема и опрез понекад нису довољни, што се може видети на снимцима. Нарочито ако нас изненади јак ветар као данас или снежне мећаве које се очекују ноћас.
Ових других плаше се готово сви возачи, јер осим што смањују видљивост, стварају и клизав покривач на путу, због којег и најмања грешка може изазвати судар. Такође, кад су температуре испод нуле, треба пазити и на лед се зими ствара на путу, а ни густа магла не иде нам у корист.
У таквим се условима возачи инстинктивно реагују по навици, па нагло притисну папучицу кочнице, што доводи до блокирања точка и проклизавања возила, а ни АБС вам ту неће помоћи.
Савет је да смањите брзину, убаците у нижи степен преноса и лаганим “тапкањем” по кочници зауставите возило, уз контролу возила квачилом ако га имате. Тако ћете спречити блокирање точка и активирање АБС система. Нагло окретање управљача такође може бити опасно јер точкови не приањању на подлози па наглим окретањем точка можете створити ефекат једнак наглом кочењу.
Смањите притисак на папучицу гаса, јер осим веће потрошње, проклизавањем точка нећете добити ништа. Лаганим пуштањем квачила омогућите да возило само крене, а потом умерено дозирајте гас и углађеним покретима мењајте степене преноса. У сваком тренутку будите крајње концентрисани на себе и своје возило, али и на друге око вас.
Држите сигурносни размак и већи него што мислите да је довољно. На пример, ако у време идеалних услова држите дистанцу на око 20 метара, на снегу и леду повећајте је на најмање 50 метара. Избегавајте вожњу поред других возила, јер никада не знате шта може да пође по злу возачу поред вас. Гледајте да се не “лепите” за друго возило у колонама јер су у таквим условима ланчани судари врло чести.
На узбрдици важе скоро иста правила као и за вожњу по сувој подлози. Пошто сте возило зауставили, повуците ручну кочницу, а крените тако што левом руком придржавате управљач, а десном лагано отпуштате ручну кочницу. Умерено отпуштајте квачило и додајте гас, а пошто је возило кренуло у жељеном смеру, потпуно отпустите кочницу и наставите лагано да додајете гас. Ово правило не важи за аутомобиле с електронском ручном кочницом. Она ће се сама отпустити пошто систем препозна да је возило кренуло унапред.
Дакле, нежно, лагано, усклађено, и без наглих покрета!
Дневник/И. Р.