ОБЈЕКАТ КОЈИ ЋЕ БИТИ ИЗГРАЂЕН ИЗНАД КАНАЛА ДУНАВ - ТИСА - ДУНАВ Вучић обилази завршне радове на вијадукту код Врбаса
БЕОГРАД: Председник Србије Александар Вучић обићи ће сутра завршне радове на вијадукту код Врбаса.
Како је најављено из Председништва Србије, обилазак је предвиђен у 11.00 часова.
Вијадукт у Врбасу се налази на делу треће деонице међународне брзе пруге од Београда до Будимпеште.
Реч је о највећем и најсложенијем грађевинском објекту пошто ће на 108 киломтара брзе пруге између Новог Сада и Суботице укупно бити изграђено 58 објеката.
Вијадукт у Врбасу један је од четири објекта који ће бити изграђен изнад канала Дунав - Тиса - Дунав (ДТД).
Укупне је дужине око 1.417 метара и биће двоколосечан, са размаком колосека од четири и по метра.
Сви стубови новог железничког вијадукта у Врбасу су армиранобетонски, док се челичним конструкцијама премошћава укупно осам распона, сваки дужине 48,7 метара.
Радови на изградњи новог вијадукта у Врбасу почели су 1. јула 2022. године и обухватају припремне и земљане радове, израду фундамената и стубова, израду јармова и помоћних конструкција, али и монтажу челичне конструкције преко јармова, бетонирање коловозне плоче, рушење помоћних конструкција и уклањање речних јармова, завршетак земљаних радова и радова на изради стуба, као и уградњу дилатационих спојница, хидроизолацију, заштиту од корозије и испитивање вијадукта пробним оптерећењем.
На изградњи моста у првој половини децембра ове године у току су били радови на армирању и бетонирању доње и горње плоче, затим армирање ревизионих стаза, заваривање и монтажа елемената мостовске решетке, као и хидроизолациони радови.
Изградњом новог железничког вијадукта у Врбасу пругом ће овај град бити премошћен, чиме ће целокупна безбедност саобраћаја бити подигнута на највиши ниво, кажу у српским железницама.
Иначе, изградња брзе пруге Нови Сад - Суботица за брзину од 200 километара на сат је тренутно у пуном јеку и интензивно се гради на великом броју локација дуж целе трасе.
Уговорени рок за завршетак радова је до краја августа 2025, али је планирано да радови буду завршени до краја 2024. године.
На деоници Нови сад - Суботица, како је раније најављено, биће изграђено 30 надвожњака, 13 подвожњака, пет галерија, као и по два пешачко-бициклистичка pothodnika и потпорне конструкције уз галерију.
Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица: Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и три нове станице са станичним капацитетима: Руменка, Врбас и Ловћенац.
Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште представља најважнији пројекат у оквиру иницијативе "Појас и пут".
Извођач радова је кинески конзорцијум, а пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним уређајима.
На читавој деоници пруге за велике брзине Београд - Нови Сад - Суботица - Келебија неће бити путних прелаза.
Након Келебије, српске пруге биће повезане са 152 километра пруге у Мађарској, где би радови требало да буду завршени до краја 2025. године.