КО ТИ ДАДЕ ДОЗВОЛУ Чак 80% возача не зна где ДА СТАНЕ у случају квара на ауто-путу
Све чешће чујемо како је на ауто-путу возило налетело на возача који је био у зауставној траци, а такви случајеви редовно завршавају најгорим последицама.
У условима лоше видљивости или у мраку опасност постаје још већа.
Међутим, то не треба да нас чуди. Наиме, према истраживању британског аутомобилског клуба РАЦ, чак 80 посто возача не зна где треба да буде у случају када због квара или неког другог разлога морају да стану у зауставну траку ауто-пута.
Њих тек 22 посто знало је свето правило које има свега три једноставне тачке:
1) изађите из возила и будите уз задњи крај свог аутомобила;
2) пазите на то да сте што више удаљени од саобраћаја и
3) по могућности станите иза металне баријере.
Што је најгоре, њих чак 10% убеђено је да је најбоље да остану да седе у аутомобилу, иако се тако излажу ризику тешких повреда у случају да се у њихово возило забије неко друго. Додуше, њих чак 65% каже како би изашло из аутомобила, али би стајало с предње стране аутомобила. И то је ризично јер ће их у случају удара повредити или чак убити сопствено возило.
Ово истраживање, направљено на узорку од чак две хиљаде возача, у апсолутној је корелацији са закључцима возача возила за хитну асистенцију, који тврде да је 78% људи чекало њихову помоћ седећи у кабини возила, као врло лаке мете.
Искусни Џејмс Палистер, који већ годинама патролира путевима широм Велике Британије, каже да за возаче и путнике има врло једноставне савете. Прво, из аутомобила треба да излазе на врата која су на супротној страни одвијања саобраћаја. То укључује и возача, значи, прелаз преко мењача је сигурнији од изласка на сопствена врата. Затим, треба стати иза возила, односно, уз његов задњи десни део, телом окренутим у смеру саобраћаја. Ако је близу метална ограда, најбоље је стати иза ње.
Они који се буду кретали око возила морају на себи да имају флуоресцентни прслук, а препорука је да га имају сви који изађу из возила. Он је толико јефтин да их може бити више у прегради за рукавице сваког аутомобила.
Наравно да место квара треба означити рефлектирајућим троуглом, који мора бити удаљен 50 метара од места на којем стоји аутомобил. Коначно, чак и за баналне кварове – као што је пукнута гума - паметно је да позовете помоћ на путу, која ће означити место на којем се одвија поправка и тако барем покушати да на минимум сведете ризик од налета неког непажљивог возача.
И коначно, ако све прође добро и возило успете да покренете, пазите како се укључујете у саобраћај.
Нипошто немојте само дати жмигавац и укључити се на пут. Данашњи ауто-путеви имају широку зауставну траку и препорука је да на њој убрзате све до сигурне брзине па се онда у погодном тренутку лагано убаците у редовни саобраћај.