НА НОВОСАДСКОМ ПМФ-у РАЗВИЈАЈУ ИНОВАТИВНИ ПРИСТУП УЧЕЊУ И ПОУЧАВАЊУ Едукативне игре од вртића до факултета, од математике до биологије и хемије
Како на забаван начин упијати, али и ширити знање из математике, информатике, географије, физике, биологије и хемије, и то на свим нивоима образовања, показаће тим који стоји иза Еразмусовог трогодишњег међународног пројекта у којем као партнери учествују и ванредни професори новосадског Природно-математичког факултета: Милица Соларевић и Смиљана Ђукичин Вучковић са Департмана за географију, туризам и хотелијерство, те Сања Белић са Департмана за хемију, биохемију и заштиту животне средине.
Конзорцијум окупљен око пројекта „Едукативне игре у науци и математици од предшколског узраста до универзитета” чини осам институција из Хрватске, Словеније и Србије, док је координатор Универзитет у Ријеци. Најважнији резултати биће барем шест новоосмишљених едукативних игара и исто толико постојећих, које ће бити прилагођене примени у настави, те 24 сценарија с образовним активностима. Први састанак партнера одржан је у Ријеци од 13. до 15. новембра, а том приликом чланови тима прошли су кроз интензиван курс: математичке игре, игре и рачунски начин размишљања, Есцапе, дигитални алати за израду едукативних игара и развој идеја за будуће СциМаГ игре.
– Сви чланови тима су били изузетно задовољни свим активностима и стеченим знањем, а већ следећи састанак је у фебруару 2024. у Копру, када ћемо дефинисати концепт прага за развој игара – каже руководилац пројекта проф. др Милица Соларевић. – Један од састанака биће и у Новом Саду, на јесен 2025. године, када ћемо се бавити образовним сценаријима који укључују игре развијене током пројекта.
У агенди тима је и едукација најмање 60 студената наставничких смерова, разредне наставе или предшколског образовања, као и 90 наставника, учитеља или васпитача, те бесплатан онлајн колегијум (платформа) за самоедукацију поменутих кадрова.
– СциМаГ пројекат је наставак сарадње у оквиру пројекта InAMath, који је дао полазну основу за издвајање потреба у образовању свих нивоа на пољу учења математике, природних наука и дигиталне писмености – објашњава саговорница, што битно и гледајући најновије резултате ПИСА тестова, по којима се ученици из Србије и даље налазе испод ОЕЦД просека. – Анализом наставних курикулума утврђено је да постоје потребе за јачањем интердисциплинарности и практичних искустава. Једна од главних потреба јесте и створити занимљива искуства која мотивишу ученике и помажу им да лакше запамте информације. Учење утемљено на игри захтева промене курикулума, начина и услова рада, наставних средстава, додатну обуку наставника и бројне друге кораке, поготово из угла информационих технологија. Те промене се код нас одвијају споро и најчешће су резултат индивидуалних напора школе или појединаца, а нажалост врло често су ограничене наставним средствима која су на располагању. Овим пројектом развићемо потпуно бесплатне едукативне игре и упутства за њих, као и начине имплементације у различите наставне сценарије, прилагођене конкретним наставним јединицама. Све то биће на располагању на нашој онлајн платформи за самоедукацију, а обуку наставника организоваћемо на крају пројекта.
С. Милачић