ГОРАН ВЕСИЋ УВЕРАВА Брза пруга до Суботице биће готова до краја 2024. године
БЕОГРАД: Изградња брзе пруге до Суботице је приоритет када је о изградњи пруга реч и она ће бити завршена до краја 2024. године, изјавио је данас министар саобраћаја и инфраструктуре у техничкој Влади Србије Горан Весић и додао да ће ово бити најбрже изграђена пруга на свету.
Весић је за Танјуг рекао да је пруга требало да буде завршена до средине 2025. године, али је председник Србије Александар Вучић замолио кинеске градитеље да убрзају радове, што су они и учинили, па ће нових 108 километара брзе пруге бити урађено до краја следеће године.
„Тиме ћемо, са постојећих 75 километара које имамо од Београда до Новог Сада, имати 183 километара. Купујемо и пет композиција који ће се користити на прузи Београд-Будимпешта, а њен део на мађарској страни биће готов у другој половини 2025. године”, рекао је Весић.
Навео је да ће се, када ове пруге буду готове, од Београда до Суботице стизати за сат и 10 минута вожње. а од Београда до Будимпеште за око три сата.
Говорећи о изградњи пруге Београд-Ниш, за шта је од 2,7 милијарди евра колико ће коштати изградња, Европска унија (ЕУ) дала грант од 610 милиона евра, Весић је рекао да ће прво бити расписани тендери за три деонице пруге и да би изградња могла да почне следеће године.
„Пруга је дугачка 230 километара и очекујем да ћемо њоме моћи да се возимо 2028. године и да ће се од Београда до Ниша путовати 100 минута. У међувремену, ми већ радимо пругу Ниш-Брестовац, за шта смо такође добили грант ЕУ, а почели смо и обнову пруге Ниш-Димитровград, заједно са Бугарима и договорили се да пројектујемо нову трасу пруге Ниш-Драгоман”, рекао је Весић.
Министар је навео да је и са Северном Македонијом потписан меморандум, којим су две земље заједно наступиле пред ЕУ за брзу пругу Ниш-Скопље, дужине око 135 километара у Србији и око 50 до 60 километара у Македонији.
Према његовим речима ова пруга би једном била продужена до Солуна и Атине, што значи да је Србија на коридору брзих пруга и да ће наш регион бити премрежен брзим пругама.
Када је о путевима реч, Весић је навео да ће пут до Пожеге бити завршен у септембру следеће године, 2024. се очекује и почетак изградње пута до Дуге Пољане.
Додао је да је у међувремену договорено да се уради пројекат саобраћајнице Нова Варош-Дуга Пољана, како Пријепоље, Прибој и Нова Варош не би остали "слепо црево", већ би имали излаз на ауто-пут преко брзе саобраћајнице.
„До краја следеће године завршићемо и брзу саобраћајницу Шабац-Лозница, као и Сремска Рача-Кузмин. Изградња Дунавског коридора напредује а до краја следеће године ћемо имати спојен Пожаревац у пуном профиле”, рекао је Весић.
Истакао је да ће се градити и ауто-пут Београд-Зрењанин-Нови Сад дужине 105,4 километара који би, како се очекује, могао бити завршен за четири до пет година, а градиће се и 186 километара брзе саобраћајнице тзв. смајли на северу Војводине.
Весић се осврнуо и на информације које су се појавиле prеthodnih дана, а према којима је више путева изграђено од 2000. до 2012. године.
Навео је да је тада заправо урађено мало више од 40 километара, а од 2012. више од 440 километара.
Весић је најавио и да ће до Нове године бити расписан конкурс за замену дизелаша чија је суштина да ће они који возе дизелаше са мотором евро 1, 2 или 3, а желе да га замене еколошки прихватљивијим возилом, моћи свој аутомобил да дају на рециклажу, а од државе ће добити новчану помоћ за куповину возила са мотором евро 6.
Према његовим речима, за ову сврху је за три године одвојено 108 милиона евра а ово је, како је додао, једна од мера за смањење загађења ваздуха.