А НИСУ НИ „НЕПО БЕБЕ“, НИ „ДЕ-ИНФЛУЕНС“ Колинсов речник изабрао РЕЧ ГОДИНЕ
Колинсов речник је прогласио АИ за своју реч године, дефинишући је као „скраћеницу за вештачку интелигенцију: моделирање људских менталних функција помоћу компјутерских програма“.
Сматра се следећом великом технолошком револуцијом, вештачка интелигенција је доживела брз развој и о њој се много причало 2023. године, нагласио је издавач речника са седиштем у Великој Британији у изјави у којој је обзнанио своју одлуку.
Иако су способности вештачке интелигенције у опонашању људског говора у почетку фасцинирале људе, оне су такође биле извор забринутости, додаје Колинс, преноси Си-Ен-Ен.
Ако су рачунари ођедном постали експерти у тој најљудскијој области, језику, шта даље? Бројне дебате, преиспитивања и предвиђања, и више су него довољно оправдања за Колинсову Реч године 2023: АИ, наставља се у саопштењу.
Сматра се следећом великом технолошком револуцијом, вештачка интелигенција је доживела брз развој и о њој се много причало 2023. године, нагласио је издавач речника са седиштем у Великој Британији у изјави у којој је обзнанио своју одлуку.
Иако су способности вештачке интелигенције у опонашању људског говора у почетку фасцинирале људе, оне су такође биле извор забринутости, додаје Колинс, преноси Си-Ен-Ен.
Други кандидати за Колинсову Реч године били су и „де-инфлуенс“ (“де-инфлуенцинг”) када утицајни на друштвеним мрежама користе своју популарност „да упозоре пратиоце да избегавају одређене комерцијалне производе, предложене навике и слично“, као и „непо бебе“, што се односи на особе „за чију се каријеру верује да је напредовала захваљујући славним родитељима“.
У ужем избору су такође били “цанон евент,” дефинисан као искуство „од суштинског значаја за формирање карактера или идентитета појединца“ и „ултра-прерађена храна“, која се „припрема сложеним индустријским методама“ и често се састоји од „састојака са мало или без нутритивне вредности.”
Поред тога, Колинс помиње лек за мршављење „семаглутид“, такође познат као „оземпик“, који је постао сензација након што се чинило да помаже људима да смршају сузбијањем апетита, као и “греедфлатион” (инфлацију похлепе), термин који се односи на наводну пракса неких предузећа да прекомерно повећавају цене у покушају да максимизирају профит у време високе инфлације у Великој Британији.
Дневник/РТС