A NISU NI „NEPO BEBE“, NI „DE-INFLUENS“ Kolinsov rečnik izabrao REČ GODINE
Kolinsov rečnik je proglasio AI za svoju reč godine, definišući je kao „skraćenicu za veštačku inteligenciju: modeliranje ljudskih mentalnih funkcija pomoću kompjuterskih programa“.
Smatra se sledećom velikom tehnološkom revolucijom, veštačka inteligencija je doživela brz razvoj i o njoj se mnogo pričalo 2023. godine, naglasio je izdavač rečnika sa sedištem u Velikoj Britaniji u izjavi u kojoj je obznanio svoju odluku.
Iako su sposobnosti veštačke inteligencije u oponašanju ljudskog govora u početku fascinirale ljude, one su takođe bile izvor zabrinutosti, dodaje Kolins, prenosi Si-En-En.
Ako su računari ođednom postali eksperti u toj najljudskijoj oblasti, jeziku, šta dalje? Brojne debate, preispitivanja i predviđanja, i više su nego dovoljno opravdanja za Kolinsovu Reč godine 2023: AI, nastavlja se u saopštenju.
Smatra se sledećom velikom tehnološkom revolucijom, veštačka inteligencija je doživela brz razvoj i o njoj se mnogo pričalo 2023. godine, naglasio je izdavač rečnika sa sedištem u Velikoj Britaniji u izjavi u kojoj je obznanio svoju odluku.
Iako su sposobnosti veštačke inteligencije u oponašanju ljudskog govora u početku fascinirale ljude, one su takođe bile izvor zabrinutosti, dodaje Kolins, prenosi Si-En-En.
Drugi kandidati za Kolinsovu Reč godine bili su i „de-influens“ (“de-influencing”) kada uticajni na društvenim mrežama koriste svoju popularnost „da upozore pratioce da izbegavaju određene komercijalne proizvode, predložene navike i slično“, kao i „nepo bebe“, što se odnosi na osobe „za čiju se karijeru veruje da je napredovala zahvaljujući slavnim roditeljima“.
U užem izboru su takođe bili “canon event,” definisan kao iskustvo „od suštinskog značaja za formiranje karaktera ili identiteta pojedinca“ i „ultra-prerađena hrana“, koja se „priprema složenim industrijskim metodama“ i često se sastoji od „sastojaka sa malo ili bez nutritivne vrednosti.”
Pored toga, Kolins pominje lek za mršavljenje „semaglutid“, takođe poznat kao „ozempik“, koji je postao senzacija nakon što se činilo da pomaže ljudima da smršaju suzbijanjem apetita, kao i “greedflation” (inflaciju pohlepe), termin koji se odnosi na navodnu praksa nekih preduzeća da prekomerno povećavaju cene u pokušaju da maksimiziraju profit u vreme visoke inflacije u Velikoj Britaniji.
Dnevnik/RTS