ПОРАСЛА ОНЛАЈН ПРОДАЈА, РЕКЛАМАЦИЈЕ УЗЕЛЕ МАХА Ево који модни гиганти су почели да НАПЛАЋУЈУ ВРАЋАЊЕ РОБЕ
Модни гигант H&M наплаћиваће купцима враћање робе наручене онлајн. Купци сада морају да плате 1,99 фунти за враћање пакета, било у продавници или на мрежи, а трошкови се узимају из њиховог рефундирања. Међутим, враћање је и даље бесплатно за чланове H&M-a.
Супарнички брендови као што су Зара, Боохоо, Uniqlo и Next, већ наплаћују онлајн поврате.
Портпарол H&M-a рекао је за Би-Би-Сида је тај потез уведен на лето. Куповина онлајн је снажно порасла током пандемије, али то је такође значило и велики пораст броја враћених артикала, јер не одговарају или нису онакви као што су купци очекивали.
Враћање робе, наиме, може задати приличну главобољу трговцима на мало, јер не само да често покривају трошкове онлајн враћања, већ је потребно више времена да особље из магацина обради враћене залихе. Аналитичари кажу да ће други трговци вероватно пратити H&M у наплати повраћаја.
Стручњак за малопродају, Џонатан Де Мело, каже да то "има економског смисла, јер обесхрабрује купце да масовно купују онлајн производе, а затим да врате већину њих". Рекао је да, иако би неки купци могли негативно да реагују, већина би разумела потребу да компаније донесу ову одлуку. Многи купци, такође, постају свеснији утицаја испорука и враћања - на животну средину. Мање враћања пакета поштом значи и мање доставних возила која путују горе-доле са пакетима.
Али, Де Мело је упозорио да би то могло да изазове и реакцију међу неким групама људи, попут оних са инвалидитетом, који се ослањају на куповину на мрежи, преноси Телеграф. На веб локацији H&M-a наводи се да купцима неће бити наплаћена накнада од 1,99 фунти, ако се утврди да су артикли неисправни. Позивају купце да обавезно забележе ту информацију, када региструју своје повраћаје.