ВЕЛИКИ ИСКОРАК У ЖЕЛЕЗНИЦИ СРБИЈЕ Нова технологија за бржи транспорт
БЕОГРАД: На Железничкој станици Нови Београд данас је представљена најсавременија технологија дигиталног аутоматског спајања вагона, а министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је истакао да је то још један корак ка потпуном усаглашавању са директивама ЕУ, пошто се до краја године очекује усвајање Закона о безбедности зелезничког саобраћаја.
"Данас чинимо један крупан корак ка приближавању Србије ка ЕУ. Ми смо у железничком транспорту предузели крупне кораке последњих година, а како смо чули да ће Европа много више улагати у железнице трудимо се да и ми будемо део тих напора како би наше железнице биле боље и напредније", истакао је Весић.
Како је рекао, приоритети министарства на чијем је челу су развој железничког и водног транспорта.
"На тим пројектима радимо заједно са партнерима из ЕУ. Током овог пролећа смо усвојили Закон о интероперабилности железничког система и Закон о железничком саобраћају где смо потпуно применили све директиве ЕУ и у великој мери се усагласили са европским директивама када је у питању железнички транспорт", нагласио је министар. Весић је додао да ће се по Закону о безбедности железничког саобраћаја увести обавезне заштитне ограде на свим пругама на којима се вози преко 100 километара на сат.
Амбасадорка Немачке у Србији Анке Конрад је истакла да се данас види значај дигиталне аутоматске спојнице у области железничког саобраћаја.
"До сада је спајање вагона у европском железничком транспорту робе вршено ручно. То ће се сада променити. Савезно министарство за дигитализацију и саобраћај Немачке је од 2020. издвојила преко 20 милиона евра за пројекат истраживана технологије дигаталне аутоматске спојнице", рекла је Конрад. Навела је да европски конзорцијум тренутно врши тестирање технологије на 20 локација у седам земаља.
"Планирано је да се до 2030. године пола милиона теретних вагона опреми овом дигиталном спојницом. Њен бенефит је очигледан", рекла је амбасадорка. Амбасадор ЕУ у Србији Емануеле Жиофре је истакао да се ЕУ труди да доста улаже у повезивање и транспорт.
Он је поменуо инвестиције ЕУ у Србији и притом истакао реконструкцију пруге од Београда до Ниша, "Коридор 10" за који је у грантовима и позајмицама издвојен износ од 2,2 милијарде евра. Жиофре је рекао да је ће технологија дигиталног аутоматског спајања вагона позитивно утицати на транспорт. Најсавременију технологију аутоматског спајања вагона данас је представила Транспортна заједница у сарадњи са пројектом ДАЦ4ЕУ - Дигитална аутоматска спојница за Европу (Дигитал аутоматиц цоуплерс фор Еуропе) и Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.