ДНЕВНИК САЗНАЈЕ Две ПОДЗЕМНЕ ГАРАЖЕ у центру убрзано се граде ЕВО докле се стигло и како ће изгледати (ФОТО)
Средином октобра биће комплетно готова бетонска конструкција са горњом плочом подземне јавне гараже у Улици Модене у Новом Саду, рекао је за „Дневник” један од руководилаца пројекта фирми ЦПМ Консалтинг и АГ Института Бранислав Ивковић.
Он је јуче на свом Инстаграм налогу објавио снимак унутрашњости, а за наш лист износи детаље за ову гаражу, али и за подземну гаражу код зграде Бановине, где је, како каже, грађевински посао завршен.
- Све иде како треба и у року. Могу да кажем да је посао изузетно добро урађен. Када завршимо тешке грађевинске радове у Улици Модене, од 1. новембра може да почне партерно уређење саме улице. Паралелно с тиме радиће се хидроизолација и постављање инсталација. Мислим да ће Новосађани бити одушевљени како ће изгледати Улица Модене и парк код Бановине – каже Ивковић.
По његовим речима, подземна гаража код Бановине завршена је за годину дана, док је у Улици Модене највећи изазов било измештање инсталација.
- Искористили смо прилику и замењена је сва подземна инфраструктура. Ојачани су и струјни водови, како овај део градског језгра не би имао пробелма са струјом – додао је Ивковић.
Да подсетимо, градња подземне гараже у Улици Модене почела је у јуну 2022. године, измештањем инфраструктуре у зони изградње, а очекује се да ће радови бити завршени у фебруару 2024. године, када би требало да буде окончано и уређење надземног дела гараже и саме улице. Гаража код Бановине требало би да буде завршена до краја године, односно до 25. децембра.
Јавна гаража на простору између улица Илије Огњановића и Змај Јовине имаће два колска улаза-излаза из Улице Модене, с тим да ће за пешаке бити изграђена степеништа у југоисточном и северозападном делу гараже. Уз степениште на северозападној страни предвиђена је уградња лифта, а планирано је да све пешачке вертикале, на површини терена, буду уклопљене у амбијентално окружење.
Гаража, укупне површине око 9.500 квадратних метара имаће три подземне етаже, с тим да је површина објекта у основи 3.169 квадрата. Предвиђено је 267 паркинга за путничка возила, тачније 245 стандардних места, 14 за возила особа с инвалидитетом и осам за електрична возила. На првом подземном нивоу биће 88, на другом 87 и на трећем 92 паркинг места.
Како смо већ поменули, Нови Сад ће паретрно уредити и опремити Улицу Модене и простор између улица Жарка Зрењанина, владике Платона и Јована Ђорђевића, изнад поменуте гараже код Бановине. У градском buyetu, кроз Програм уређења грађевинског земљишта, обезбеђено је укупно 250 милиона динара, током две године. Ове године издвојено је 150 милиона динара, док ће 100 милиона бити опредељено у buyetu за 2024. годину.
Осмишљавање партерног уређења протора код Бановине поверено је новосадској фирми „МХМ пројект”, а за техничку документацију Град је издвојио готово осам и по милиона динара с ПДВ-ом. У понедељак је завршен јавни увид самог пројекта партерног уређења који је израдила „Инобачка” као извођач радова.
За уређење Улице Модене, Нови Сад је проценио да ће укупно бити потребно око 760,4 милиона динара. Ове године, ребалансом buyeta почетком августа, за скоро 179 милиона динара умањен је овогодишњи износ намењен партерном уређењу Улице Модене, те ове године за те намене Град планира да утроши 217,7 милиона динара.
Јавна гаража код Бановине, површине око 6.300 квадратних метара, имаће 167 места за путничка возила, распоређена на две етаже, с тим да је 70 паркинга планирано на првом подземном нивоу, а 88 на другом. Од укупног броја за возила особа с инвалидитетом издвојено је девет места на првој етажи, док ће осам паркинга бити опремљено пуњачима за електрична возила. Колски прилази објекту планирани су од Бановинског пролаза и Улице владике Платона, из правца Жарка Зрењанина. Те приступне саобраћајнице биће ширине два метра.
Уговор о концесији за пројектовање, изградњу, управљање и одржавање гаража закључен је 2020. године с фирмама „Бест ин паркинг - холдинг” АГ из Беча и „Инобачка” из Новог Сада, односно с предузећем „Јавне гараже”, у којем је аустријски партнер власник 65 одсто, а српски 35. Концесионари ће четири локације у центру добити на 43 године, од којих су три предвиђене за пројектовање и градњу, а 40 за управљање. Након тог периода гараже преузима Нови Сад.
Земљиште за градњу гаража обезбедио је Нови Сад, који је ангажовао и стручни надзор, док трошкове градње и пројектовања сноси приватни партнер.
Светозар Крстић