DNEVNIK SAZNAJE Dve PODZEMNE GARAŽE u centru ubrzano se grade EVO dokle se stiglo i kako će izgledati (FOTO)
Sredinom oktobra biće kompletno gotova betonska konstrukcija sa gornjom pločom podzemne javne garaže u Ulici Modene u Novom Sadu, rekao je za „Dnevnik” jedan od rukovodilaca projekta firmi CPM Konsalting i AG Instituta Branislav Ivković.
On je juče na svom Instagram nalogu objavio snimak unutrašnjosti, a za naš list iznosi detalje za ovu garažu, ali i za podzemnu garažu kod zgrade Banovine, gde je, kako kaže, građevinski posao završen.
- Sve ide kako treba i u roku. Mogu da kažem da je posao izuzetno dobro urađen. Kada završimo teške građevinske radove u Ulici Modene, od 1. novembra može da počne parterno uređenje same ulice. Paralelno s time radiće se hidroizolacija i postavljanje instalacija. Mislim da će Novosađani biti oduševljeni kako će izgledati Ulica Modene i park kod Banovine – kaže Ivković.
Po njegovim rečima, podzemna garaža kod Banovine završena je za godinu dana, dok je u Ulici Modene najveći izazov bilo izmeštanje instalacija.
- Iskoristili smo priliku i zamenjena je sva podzemna infrastruktura. Ojačani su i strujni vodovi, kako ovaj deo gradskog jezgra ne bi imao probelma sa strujom – dodao je Ivković.
Da podsetimo, gradnja podzemne garaže u Ulici Modene počela je u junu 2022. godine, izmeštanjem infrastrukture u zoni izgradnje, a očekuje se da će radovi biti završeni u februaru 2024. godine, kada bi trebalo da bude okončano i uređenje nadzemnog dela garaže i same ulice. Garaža kod Banovine trebalo bi da bude završena do kraja godine, odnosno do 25. decembra.
Javna garaža na prostoru između ulica Ilije Ognjanovića i Zmaj Jovine imaće dva kolska ulaza-izlaza iz Ulice Modene, s tim da će za pešake biti izgrađena stepeništa u jugoistočnom i severozapadnom delu garaže. Uz stepenište na severozapadnoj strani predviđena je ugradnja lifta, a planirano je da sve pešačke vertikale, na površini terena, budu uklopljene u ambijentalno okruženje.
Garaža, ukupne površine oko 9.500 kvadratnih metara imaće tri podzemne etaže, s tim da je površina objekta u osnovi 3.169 kvadrata. Predviđeno je 267 parkinga za putnička vozila, tačnije 245 standardnih mesta, 14 za vozila osoba s invaliditetom i osam za električna vozila. Na prvom podzemnom nivou biće 88, na drugom 87 i na trećem 92 parking mesta.
Kako smo već pomenuli, Novi Sad će paretrno urediti i opremiti Ulicu Modene i prostor između ulica Žarka Zrenjanina, vladike Platona i Jovana Đorđevića, iznad pomenute garaže kod Banovine. U gradskom buyetu, kroz Program uređenja građevinskog zemljišta, obezbeđeno je ukupno 250 miliona dinara, tokom dve godine. Ove godine izdvojeno je 150 miliona dinara, dok će 100 miliona biti opredeljeno u buyetu za 2024. godinu.
Osmišljavanje parternog uređenja protora kod Banovine povereno je novosadskoj firmi „MHM projekt”, a za tehničku dokumentaciju Grad je izdvojio gotovo osam i po miliona dinara s PDV-om. U ponedeljak je završen javni uvid samog projekta parternog uređenja koji je izradila „Inobačka” kao izvođač radova.
Za uređenje Ulice Modene, Novi Sad je procenio da će ukupno biti potrebno oko 760,4 miliona dinara. Ove godine, rebalansom buyeta početkom avgusta, za skoro 179 miliona dinara umanjen je ovogodišnji iznos namenjen parternom uređenju Ulice Modene, te ove godine za te namene Grad planira da utroši 217,7 miliona dinara.
Javna garaža kod Banovine, površine oko 6.300 kvadratnih metara, imaće 167 mesta za putnička vozila, raspoređena na dve etaže, s tim da je 70 parkinga planirano na prvom podzemnom nivou, a 88 na drugom. Od ukupnog broja za vozila osoba s invaliditetom izdvojeno je devet mesta na prvoj etaži, dok će osam parkinga biti opremljeno punjačima za električna vozila. Kolski prilazi objektu planirani su od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina. Te pristupne saobraćajnice biće širine dva metra.
Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje garaža zaključen je 2020. godine s firmama „Best in parking - holding” AG iz Beča i „Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem „Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, a 40 za upravljanje. Nakon tog perioda garaže preuzima Novi Sad.
Zemljište za gradnju garaža obezbedio je Novi Sad, koji je angažovao i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner.
Svetozar Krstić