ЛАКО ПРОВЕРИТИ ДА ЛИ ЈЕ АУТО ВОЗИЛА БАБА У НЕМАЧКОЈ Евиденција о историји аутомобила обара цену увозних половњака
“Возила баба”, је чувена реченица коју често изговарају продавци увезених половних аутомобиле како би у што бољем светлу, обично лажно, приказали робу коју купују.
Међутим, ова реченица би могла остати само пука поштапалица када би се користила евиденција о историји аутомобиле, где би лако могло испоставити да је уместо бабе за воланом аутомобила седео трговачки путник који је возило користио немилице.
Коришћење евиденције о историји аутомобила приликом куповине половних возила може помоћи да се продајна цена возила смањи и за једну петину, кажу стручњаци за аутомобиле.
Набавка коришћених аутомобила увек подразумева већи број ризика, јер је понекад тешко одредити да ли је одржавање возила било одговарајуће, али да одређена сазнања о аутомобилима и коришћење евиденција о историји возила може помоћи код преговора о повољнијој цени, наводе из компаније за податке у области аутомобилске индустрије царВертицалс.
Објшњавају да сваки модел аутомобила има специфичне слабости, које које купци унапред треба да знају и да је важно да се пре куповине упознају са специфичним потенцијалним проблемима возила, а да и коришћени аутомобили са најбољим изгледом вероватно имају недостатке.
Додају да продавцу не треба открити заинтересованост за специфични модел аутомобила, јер ће то отежати касније преговоре. Корозију, неисправну електронику, истрошене пнеуматике, цурење течности, огреботине и удубљења лако ће уочити и професионални и неискусни возачи. Након контроле унутрашњости и спољашњости возила увек треба извршити пробну вожњу, јер се на тај начин добија више информација о возилу него на било који други.
„Обавезно тестирајте возило на различитим теренима и при различитим брзинама. Испробајте све степене преноса, проверите да ли кочнице правилно раде и послушајте да ли се у мотору и систему ослањања ствара бука”, наводе из царВертицалс.
- Нажалост, у трговању коришћеним аутомобилима не примењују се магични попусти. Ако је за возило утврђена разумна цена, снижење може бити готово немогуће. Међутим, у зависности од стања аутомобила и почетне цене, трошкове можете смањити и до 20 одсто - објашњава Бузелис.
Додаје да у неким ситуацијама, чак и ако се продавац сагласи са нижом ценом, неки аутомобили нису вредни куповине. Саветује купцима да размишљају дугорочно и процене потенцијалне трошкове одржавања, као и преосталу вредност возила након неколико година јер, како каже, нико не жели претеране трошкове и проблеме са продајом у будућности.
Саветују да се са продавцем треба разговарати чак и о најмањим проблемима, јер ће то помоћи код преговора о коначној цени. „Евиденције о историји помажу да стекнете предност у преговорима. Продавац увек више зна о возилу од купца. Због те неравнотеже он у преговорима има предност, осим у случају када сте спремни да зађете дубље у прошлост аутомобила”, истакли су из царВертицалс.
Онлајн провера историје возила омогућава увид у евиденције о лажним километражама, оштећењима, променама регистрације, одржавању и осталим корисним информацијама.
- Ако купац открије неке негативне евиденције о историји или доказе о незгодама, то може олакшати преговоре. Провера историје неког коришћеног аутомобила представља кључни корак и, ако се он пропусти, може доћи до преплаћивања возила које је у лошем стању - рекао је стручњак у области аутомобилске индустрије и руководилац одељења за комуникације у компанији царВертицал Матас Бузелис.
Додао је да је 15,2 одсто свих аутомобила који су проверени на платформи царВертицал имало подешену километражу, док је више од половине (52,3 одсто) у својој историји имало евидентирана оштећења. Како појашњава, тиме се доказује да је вероватноћа куповине аутомобила са изменама на одометру или јефтиним поправкама релативно велика.
- Много је лакше преговарати са приватним продавцима о цени аутомобиле него са продајним центрима. Будући да реномиране компаније за трговање аутомобилима прегледају аутомобиле пре него што их продају, они знају колико одређени модел вреди и могу да одбију знатно снижавање цене - наглашава Бузелис.
Међутим, истиче да то не значи да са њима преговарање није могуће.
Д. Млађеновић