LAKO PROVERITI DA LI JE AUTO VOZILA BABA U NEMAČKOJ Evidencija o istoriji automobila obara cenu uvoznih polovnjaka
“Vozila baba”, je čuvena rečenica koju često izgovaraju prodavci uvezenih polovnih automobile kako bi u što boljem svetlu, obično lažno, prikazali robu koju kupuju.
Međutim, ova rečenica bi mogla ostati samo puka poštapalica kada bi se koristila evidencija o istoriji automobile, gde bi lako moglo ispostaviti da je umesto babe za volanom automobila sedeo trgovački putnik koji je vozilo koristio nemilice.
Korišćenje evidencije o istoriji automobila prilikom kupovine polovnih vozila može pomoći da se prodajna cena vozila smanji i za jednu petinu, kažu stručnjaci za automobile.
Nabavka korišćenih automobila uvek podrazumeva veći broj rizika, jer je ponekad teško odrediti da li je održavanje vozila bilo odgovarajuće, ali da određena saznanja o automobilima i korišćenje evidencija o istoriji vozila može pomoći kod pregovora o povoljnijoj ceni, navode iz kompanije za podatke u oblasti automobilske industrije carVerticals.
Objšnjavaju da svaki model automobila ima specifične slabosti, koje koje kupci unapred treba da znaju i da je važno da se pre kupovine upoznaju sa specifičnim potencijalnim problemima vozila, a da i korišćeni automobili sa najboljim izgledom verovatno imaju nedostatke.
Dodaju da prodavcu ne treba otkriti zainteresovanost za specifični model automobila, jer će to otežati kasnije pregovore. Koroziju, neispravnu elektroniku, istrošene pneumatike, curenje tečnosti, ogrebotine i udubljenja lako će uočiti i profesionalni i neiskusni vozači. Nakon kontrole unutrašnjosti i spoljašnjosti vozila uvek treba izvršiti probnu vožnju, jer se na taj način dobija više informacija o vozilu nego na bilo koji drugi.
„Obavezno testirajte vozilo na različitim terenima i pri različitim brzinama. Isprobajte sve stepene prenosa, proverite da li kočnice pravilno rade i poslušajte da li se u motoru i sistemu oslanjanja stvara buka”, navode iz carVerticals.
- Nažalost, u trgovanju korišćenim automobilima ne primenjuju se magični popusti. Ako je za vozilo utvrđena razumna cena, sniženje može biti gotovo nemoguće. Međutim, u zavisnosti od stanja automobila i početne cene, troškove možete smanjiti i do 20 odsto - objašnjava Buzelis.
Dodaje da u nekim situacijama, čak i ako se prodavac saglasi sa nižom cenom, neki automobili nisu vredni kupovine. Savetuje kupcima da razmišljaju dugoročno i procene potencijalne troškove održavanja, kao i preostalu vrednost vozila nakon nekoliko godina jer, kako kaže, niko ne želi preterane troškove i probleme sa prodajom u budućnosti.
Savetuju da se sa prodavcem treba razgovarati čak i o najmanjim problemima, jer će to pomoći kod pregovora o konačnoj ceni. „Evidencije o istoriji pomažu da steknete prednost u pregovorima. Prodavac uvek više zna o vozilu od kupca. Zbog te neravnoteže on u pregovorima ima prednost, osim u slučaju kada ste spremni da zađete dublje u prošlost automobila”, istakli su iz carVerticals.
Onlajn provera istorije vozila omogućava uvid u evidencije o lažnim kilometražama, oštećenjima, promenama registracije, održavanju i ostalim korisnim informacijama.
- Ako kupac otkrije neke negativne evidencije o istoriji ili dokaze o nezgodama, to može olakšati pregovore. Provera istorije nekog korišćenog automobila predstavlja ključni korak i, ako se on propusti, može doći do preplaćivanja vozila koje je u lošem stanju - rekao je stručnjak u oblasti automobilske industrije i rukovodilac odeljenja za komunikacije u kompaniji carVertical Matas Buzelis.
Dodao je da je 15,2 odsto svih automobila koji su provereni na platformi carVertical imalo podešenu kilometražu, dok je više od polovine (52,3 odsto) u svojoj istoriji imalo evidentirana oštećenja. Kako pojašnjava, time se dokazuje da je verovatnoća kupovine automobila sa izmenama na odometru ili jeftinim popravkama relativno velika.
- Mnogo je lakše pregovarati sa privatnim prodavcima o ceni automobile nego sa prodajnim centrima. Budući da renomirane kompanije za trgovanje automobilima pregledaju automobile pre nego što ih prodaju, oni znaju koliko određeni model vredi i mogu da odbiju znatno snižavanje cene - naglašava Buzelis.
Međutim, ističe da to ne znači da sa njima pregovaranje nije moguće.
D. Mlađenović