ЕУ ПРЕСУДИЛА: Нема више ЦИЉАНИХ ОГЛАСА на Фејсу
Мета ће морати да ограничити своје персонализоване огласе на Фејсбуку и другим друштвеним платформама у Европској унији. Суд Европске уније објавио је прелиминарну пресуду у којој наводи да ће Метин Фејсбук бренд морати да добије дозволу од корисника пре „качења“ неких персонализованих огласа у ЕУ. Према пресуди, прилагођени огласи не могу оправдати обраду тих великих количина података без директне дозволе корисника.
Мета се већ жали на казну ЕУ од 390 милиона евра због захтева да корисници Фејсбука, Инстаграма и Ватсапа прихвате персонализоване огласе само за коришћење тих платформи. Управљачко тело ЕУ захтева "слободно дат пристанак" и верује да је Мета прекршила Општу уредбу о заштити података (ГДПР), тражећи податке намењене циљаним огласима само за Фејсбук, Инстаграм и ВатсАп на основном нивоу. У новој пресуди, Суд је рекао да је на оператеру странице да докаже да људи добровољно дају дозволу.
Пресуда је донекле нејасна и није јасно како ће се тумачити у пракси. Мета ће можда морати да тражи дозволу за пружање персонализованих огласа на Фејсбуку и другим платформама. То би могло да побољша приватност за кориснике, али да утиче на пословање копманије која је већ упозорила на пад прихода од огласа када је иОС 14 дао корисницима могућност да одбију праћење огласа у апликацијама.