EU PRESUDILA: Nema više CILJANIH OGLASA na Fejsu
Meta će morati da ograničiti svoje personalizovane oglase na Fejsbuku i drugim društvenim platformama u Evropskoj uniji. Sud Evropske unije objavio je preliminarnu presudu u kojoj navodi da će Metin Fejsbuk brend morati da dobije dozvolu od korisnika pre „kačenja“ nekih personalizovanih oglasa u EU. Prema presudi, prilagođeni oglasi ne mogu opravdati obradu tih velikih količina podataka bez direktne dozvole korisnika.
Meta se već žali na kaznu EU od 390 miliona evra zbog zahteva da korisnici Fejsbuka, Instagrama i Vatsapa prihvate personalizovane oglase samo za korišćenje tih platformi. Upravljačko telo EU zahteva "slobodno dat pristanak" i veruje da je Meta prekršila Opštu uredbu o zaštiti podataka (GDPR), tražeći podatke namenjene ciljanim oglasima samo za Fejsbuk, Instagram i VatsAp na osnovnom nivou. U novoj presudi, Sud je rekao da je na operateru stranice da dokaže da ljudi dobrovoljno daju dozvolu.
Presuda je donekle nejasna i nije jasno kako će se tumačiti u praksi. Meta će možda morati da traži dozvolu za pružanje personalizovanih oglasa na Fejsbuku i drugim platformama. To bi moglo da poboljša privatnost za korisnike, ali da utiče na poslovanje kopmanije koja je već upozorila na pad prihoda od oglasa kada je iOS 14 dao korisnicima mogućnost da odbiju praćenje oglasa u aplikacijama.