ШТА ДА РАДИТЕ АКО ВАМ ЈЕ ОТКАЗАН ЛЕТ: Ко поштује ову процедуру може да добије и до 600 евра!
Током летње сезоне честа је појава да касне летове или чак да буду отказани што многима поремети планове, али и годишњи одмор! Многима није познато да су у тим ситуацијама авио-компаније дужне да путницима обезбеде смештај, храну, воду, телефонски позив, или да рефундирају карту, а у случају отказивања лета путници могу тражити и одштету која износи од 200 до 600 евра!
На стотине српских путника прошлог лета су остајали заробљени на аеродромима у Риму, Франкфурту, Будимпешти, Лондону... У оваквим и сличним ситуацијама путници имају гарантована права Законом о облигационим и основама својинско-правних односа у ваздушном саобраћају.
- Ако дође до отказивања лета кривицом авио-превозиоца путник може да затражи заштиту својих права и накнаду ако је лет отказан из једног од следећих разлога: услед оперативних разлога, прекорачење радних сати посаде, путник није регистрован због овербоок-а (продато је више места него што је доступно најчешће због промене типа авиона), лет је непрофитабилан, превозилац не може да докаже разлоге отказивања лета - наводи се на сајту Директората цивилног ваздухопловства.
Објашњено је да услед времнских услова, природне катастрофе, војне операције, внредног стања, наметања ограничења и забране кретања, штрајка запослених у авио индустрији, недостатака авиона који представљају опасност за безбедност путника изузев оних који су могли бити отклоњени редовним сервисирањем, авио-превозник није одговоран за отказивање.
Уколико лет буде отказан на дан поласка авио-превозник је дужан да путницима уручи обавештење о правима које има по закону.
- Дужан је да понуди могућност избора између повраћаја новца у вредности путне карте (ако сте одлучили да не путујете) или преусмеравања пута ка крајњој дестинацији, да понуди бесплатне оброке и напитке, обезбеди хотелски смештај, превоз до њега, омогући два бесплатна телефонска позива, слање порука телефаксом или електронском поштом, надокнади штезту (између 250 и 600 евра, у зависности од дужине лета и оствареног кашњења током преусмеравања пута) - стоји на сајту Директората цивилног ваздухопловства.
Путници имају рок за подношење рекламације 90 дана, док авио-превозник има рок од 60 дана да одговори, независно од тога путници своја права могу тражити и пред судом.
(Kurir.rs)