Тржиште друштвених игара у Србији у експанзији, расте број корисника
БЕОГРАД: Тржиште друштвених игара у Србији је у експанзији, а број корисника константно расте, рекао је Душан Јовчић из организације "Српски еснаф друштвених игара" (СЕДИ) и додао да би то тржиште требало развијати креирањем нових производа.
Како је он објаснио, битно је да постоји систем и знање које је гарант да ће се игре производити.
Тржиште друштвених игара у Србији је у експанзији, а број корисника друштвених игара константно расте. Ми из еснафа сматрамо да тржиште друштвених игара треба развијати креирањем нових производа, рекао је Јовчић за Танјуг.
Ми сада можемо, објашњава он, да појединце и фирме чвршће повежемо у организацију како би једни другима помогали у развијању производа, тестирању идеја и обезбеђивања системске и финансијске подршке.
Јовчић је навео вишеструке циљеве те организације.
Желимо да окупимо све релевантне учеснике и обезбедимо платформу за дељење знања и искустава, што већ чинимо на Дискорд платформи. Намера нам је да обезбедимо представљање дизајнера из Србије на иностраним и домаћим сајмовима, као и да будемо адреса за контакт и носилац сарадње са државним и недржавним институцијама које би обезбедиле системску подршку за развој ове креативне привредне гране, навео је он.
Немања Аврамовић из СЕДИ-а каже да њихов први заједнички наступ био на сајму "Essen Спиеле" у Немачкој.
Како је објаснио, ко дође на "Essen Спиеле", рачуна се да је релевантан за индустрију друштвених игара, а прошле године, објашњава Аврамовић, "смо успели да по први пут заједно представимо наше пројекте, фирме и тимове".
На сајму у Немачкој смо први пут представили наше удружење. Представили смо се том приликом са 10 тимова из Србије. У том заједничком наступу отварили смо добру позицију за преговоре, рекао је у разговору за Танјуг Аврамовић.
Он је додао да се већ увелико спремају за овогодишње сајмове у Пољској и Немачкој, на којима ће иностраном тржишту понудити друштвене игре креиране у нашој земљи.
На фестивалу 'Глобал Гаме Јам' 2014. године ја сам направио са пријатељем неке од првих друштвених игара које су и данас актуелне. Тих година је почело прво груписање људи и размена знања. Наставили смо, а прошле године смо успешно окупили тим и отишли на сајам у Немачку, рекао је Аца Милошевић, један од креатора друштвених игара, говорећи о зачецима иницијативе ове врсте на домаћем тржишту.
Организација "СЕДИ" промовише и тестира своје игре у новобеоградском клубу "Равница" који обилује избором друштвених игара, и место је окупљања љубитеља ове врсте забаве, наводе из организације.
У Србији ради више десетина фирми и неформалних екипа које креирају своје производе. Неке од тих игара су већ објављење, неке су у припреми. Највећи проблеми са којима се креатори суочавају су недостатак финансијских средстава, комплексност пласирања игара из Србије, мањак радне снаге која је уско специјализована за рад на друштвеним играма, кажу из СЕДИ-а.
Српски еснаф друштвених игара "СЕДИ" је организација настала са циљем да окупи креаторе друштвених игара како би унапредила услове за стварање и пласирање креативних призвода овог типа.