Деоница Рума-Шабац биће отворена за саобраћај на јесен
Изградња ауто-пута и брзе саобраћајница Рума–Шабац–Лозница, најважнијег инфраструктурног пројекта за Срем, Мачву и западну Србију, одвија се предвиђеном брзином. Једна од новина је да су ЈП „Путеви Србије„ поднели ресорном министарству захтев за одлучивање о потреби процене утицаја на животну средину пројекта изградње ауто-пута Рума-Шабац на стубовима, на простору катарстарске општине Кленак.
Како је наведено у идејном решењу које је израдио Институт за путеве, у питању је деоница ауто-пута дужине од око1,7 километара.
На основу хидролошко – хидрауличке анализе утицаја великих вода реке Саве на аутопуту Рума – Шабац, коју је израдио Институт за водопривреду „Јарослав Черни„, дат је предлог да се изгради ауто-пут на стубовима уместо насутог профила, на целој дужини од наплатне рампе до почетка прилазне конструкције на мосту преко Саве. Према најавама надлежних, очекује се да деоница Рума-Шабац буде отворена за саобраћај на јесен.
Путари најинтензивније раде између Руме и Јарка, где се граде надвожњаци и петља која ће се укрстити са постојећим ауто-путем Београд–Загреб, док се грађевински радови на петљи Рума обављају под саобраћајем. Осим тога, prеthodni надвожњак је морао бити уклоњен да би на том месту била саграђена три нова, а путари најављују да ће унаредном периоду радови ће бити интензивирани на самој петљи.
На потесу ка Шапцу увелико су у току земљани радови. Завршено је око 80 одсто насипа, више од 50 одсто слојева од камена и урађено је нешто више од 15 километара асфалта, што првог што другог слоја. Захтевни радови се одвијају на крају деонице Рума - Шабац испред моста, где се ради продужетак мостовске конструкције, јер се ту налази плавно подручје. Због тога је око 300 радника са више од 100 машина ангажовано је на изградњи деонице између Руме и Шапца која ће бити дуга 21 километар.
Инвестиција је важна, јер се наставља на Фрушкогорски коридор, од Новог Сада до Руме, у дужини од 45 километара, чија изградња је у току. Потес од Новог Сада до Лознице биће дуг укупно 122,4 километара, а од Руме до Лознице 77 километра и обухватаће три просторне целине: деоница Рума – (Шабац) мост на Сави, у дужини од 22 километра ће бити аутопут у пуном профилу, друга целина је мост преко Саве у дужини од 1.327, 5 метара, а трећа деоница је Шабац-Лозница, која ће бити изграђена у профилу брзе саобраћајнице у дужини од 55 километара и траса ће заобићи сва насељена места. Деоница Рума - Шабац преко моста на Сави, саобраћајно ће растеретити села Кленак, Платичево, Хртковци и Јарак, а испред Хртковаца биће изграђен надвожњак с петљом.
Испред Хртковаца у току је изградња надвожњака с петљом, пошто ће се ауто-пут тамо укрштати са државним путем Иб реда број 20, а затим ће у луку заобићи Хртковце и Јарак. Почев из правца Шапца, ауто-пут ће ићи страном села Кленак и Платичево, ближе реци Сави. Нова траса се не укршта с постојећом пругом Зворник-Шабац-Рума.
Саобраћајница ће повезаће око 600.000 људи у Мачванском и Сремском округу, а биће и најкраћа веза између Београда и Новог Сада са Републиком Српском и БиХ преко границног прелаза Бадовинци (Павловића ћуприја) и даље према Бијељини или прелаза Трбужница код Лознице. Новим коридором до Лознице ће се стизати за само сат и 15 минута, а од Београда до Шапца за 40 минута.
Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на аутопту Рума – Шабац и брзој саобраћајници Шабац – Лозница, закључен је 19. новембра 2019. године са азербејџанском компанијом „Азвирт”. Уговорена цена радова је 467,5 милиона евра.
С. Ковач