Deonica Ruma-Šabac biće otvorena za saobraćaj na jesen
Izgradnja auto-puta i brze saobraćajnica Ruma–Šabac–Loznica, najvažnijeg infrastrukturnog projekta za Srem, Mačvu i zapadnu Srbiju, odvija se predviđenom brzinom. Jedna od novina je da su JP „Putevi Srbije„ podneli resornom ministarstvu zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje auto-puta Ruma-Šabac na stubovima, na prostoru katarstarske opštine Klenak.
Kako je navedeno u idejnom rešenju koje je izradio Institut za puteve, u pitanju je deonica auto-puta dužine od oko1,7 kilometara.
Na osnovu hidrološko – hidrauličke analize uticaja velikih voda reke Save na autoputu Ruma – Šabac, koju je izradio Institut za vodoprivredu „Jaroslav Černi„, dat je predlog da se izgradi auto-put na stubovima umesto nasutog profila, na celoj dužini od naplatne rampe do početka prilazne konstrukcije na mostu preko Save. Prema najavama nadležnih, očekuje se da deonica Ruma-Šabac bude otvorena za saobraćaj na jesen.
Putari najintenzivnije rade između Rume i Jarka, gde se grade nadvožnjaci i petlja koja će se ukrstiti sa postojećim auto-putem Beograd–Zagreb, dok se građevinski radovi na petlji Ruma obavljaju pod saobraćajem. Osim toga, prethodni nadvožnjak je morao biti uklonjen da bi na tom mestu bila sagrađena tri nova, a putari najavljuju da će unarednom periodu radovi će biti intenzivirani na samoj petlji.
Na potesu ka Šapcu uveliko su u toku zemljani radovi. Završeno je oko 80 odsto nasipa, više od 50 odsto slojeva od kamena i urađeno je nešto više od 15 kilometara asfalta, što prvog što drugog sloja. Zahtevni radovi se odvijaju na kraju deonice Ruma - Šabac ispred mosta, gde se radi produžetak mostovske konstrukcije, jer se tu nalazi plavno područje. Zbog toga je oko 300 radnika sa više od 100 mašina angažovano je na izgradnji deonice između Rume i Šapca koja će biti duga 21 kilometar.
Investicija je važna, jer se nastavlja na Fruškogorski koridor, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara, čija izgradnja je u toku. Potes od Novog Sada do Loznice biće dug ukupno 122,4 kilometara, a od Rume do Loznice 77 kilometra i obuhvataće tri prostorne celine: deonica Ruma – (Šabac) most na Savi, u dužini od 22 kilometra će biti autoput u punom profilu, druga celina je most preko Save u dužini od 1.327, 5 metara, a treća deonica je Šabac-Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice u dužini od 55 kilometara i trasa će zaobići sva naseljena mesta. Deonica Ruma - Šabac preko mosta na Savi, saobraćajno će rasteretiti sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, a ispred Hrtkovaca biće izgrađen nadvožnjak s petljom.
Ispred Hrtkovaca u toku je izgradnja nadvožnjaka s petljom, pošto će se auto-put tamo ukrštati sa državnim putem Ib reda broj 20, a zatim će u luku zaobići Hrtkovce i Jarak. Počev iz pravca Šapca, auto-put će ići stranom sela Klenak i Platičevo, bliže reci Savi. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik-Šabac-Ruma.
Saobraćajnica će povezaće oko 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, a biće i najkraća veza između Beograda i Novog Sada sa Republikom Srpskom i BiH preko granicnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbužnica kod Loznice. Novim koridorom do Loznice će se stizati za samo sat i 15 minuta, a od Beograda do Šapca za 40 minuta.
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na autoptu Ruma – Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac – Loznica, zaključen je 19. novembra 2019. godine sa azerbejdžanskom kompanijom „Azvirt”. Ugovorena cena radova je 467,5 miliona evra.
S. Kovač