Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Град улаже око пет милиона динара за знакове с доплер-радарима

14.03.2023. 10:51 10:57
Пише:
Фото: UGZI

НОВИ САД: Набавка фиксних мерача брзине који ће бити постављени испред ОШ „Вук Караџић” у Каћу, као и на улазу у то приградско насеље, те у Кисач и Бегеч, коштаће Град пет милиона динара без ПДВ-а, док је рок за постављање опреме три месеца, тачније 90 календарских дана. Осим набавке и монтаже опреме, од одабраних извођача се очекује и да израде одговарајуће пројекте за постављање изменљивих саобраћајних знакова, као и да исходују неопходне сагласности и решења од за то надлежних органа.

Реч је, иначе, о наставку пројекта управљања саобраћајем у граду, будући да Нови Сад већ има успостављен систем за аутоматско бројање возила, те су одговарајући уређаји постављени на десетине места у граду. Осим тога, 2019. године набављени су и први доплер-радари, који су постављени у Улици Максима Горког код ОШ „Ђорђе Натошевић” и на Телепу у зони ОШ „Јожеф Атила”, а у међувремену је више од 30 таквих саобраћајних знакова монтирано у зонама образовних установа у граду и приградским насељима.

Саобраћајна сигнализација с радарима информише возаче о ограничењу брзине, стварној брзини кретања, али их и упозорава на прекорачење, а одабрана предузећа ће уз знакове морати да испоруче и софтвере за контролу и дијагностику путем таблета или лаптопа. Прикупљени подаци користиће се за анализу саобраћаја и требало би да омогуће детектовање периода када је највише саобраћајних прекршаја, те да помогну откривање насилних возача. Осим тога, софтвер би требало да обезбеди податке о максималној и просечној брзини возила, окупираности улице, броју возила, активности знака и броју прекорачења брзине. Знак с дисплејом мора бити интегрисан у систем надзора и контроле и повезан преко оптичке, жичане или ГСМ/ГПРС мреже, те да буде и компатибилан с већ инсталираним системом. Предвиђено је да се знакови с доплер-радаром од 200 метара домета напајају преко соларних панела или с мреже уличне расвете, а максимална потрошња не сме бити већа од 20 вати.


Лане уређаји постављени у зони четири осмолетке

У оквиру одржавања и унапређивања опреме за контролу и праћење саобраћаја, Град је прошле године за уградњу осам изменљивих знакова с доплер-радаром издвојио готово шест милиона динара с ПДВ-ом, а уређаји су постављени у зони четири основне школе: „Јован Поповић” у Новом Саду, „Ђура Јакшић” у Каћу, „Мирослав Антић” у Футогу и „Иво Андрић” у Будисави. Подсећања ради, знакове с уграђеним доплер-радарима Управа је раније набављала од фирми „ДМВ Индустријски контролни системи” из Ниша, која је на тендерима учествовала с новосадским предузећем „Адомне”.


Знак с упозорењем „деца на путу” на дисплеју приказује ограничење брзине, а испод тих натписа су приказани емотикони „осмех” у зеленој боји и „тужан” у црвеној, зависно од детектоване брзине кретања возила. У доњем делу знака појављује се порука „успори” у црвеној боји или „хвала” у зеленој, у зависности од брзине кретања возила. У горњем делу знака налазе се и два жута трептача, као додатна упозорења у случају прекорачења.

Како се из тендерске документације може приметити, код ОШ „Вук Караџић” у Каћу ће бити постављена два, како их ђаци често називају, „смајлија” с уграђеним доплер-радаром. Када је реч о знаковима на улазу у насељена места, планирано је постављање укупно шест – по два у Каћу (ДП ИИ-129), Кисачу (ДП ИИ-113) и Бегечу (ДП ИБ-12). Улаз у насељено место обележава се постављањем знака с уграђеним доплер-радаром, који се активира када возило које се приближава прекорачи брзину. У горњем делу знака налазе се симболи „30”, „40” и „50” од диода у белој боји. На средини је исписан текст „ваша брзина”, док је у доњем делу реч „хвала”, уколико возач поштује ограничење брзине, или „успори” ако је у питању прекорачење.

Понуде на тендер Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције подносе се до 21. марта, а 40 дана након тога надлежни ће донети одлуку о додели уговора или пак обустави поступка. Имајући у виду све рокове, као и период неоходан за увођење извођача у посао, радови би могли да почну у мају.

Ј. Вукашиновић

Колико су деца безбедна на путу од куће до школе?

Милена Матић, пензионерка:

– Уопште нису безбедни, чак ни возачи не обраћају пажњу на то да ли деца у близини школе прелазе пут. Возе веома брзо, без обзира на постојање сигнализације и, нажалост, деца страдају.

Тачно је да постоје такозвани лежећи полицајци и дигитални знаци са илустрацијама, али ништа од безбедности док нема закона који ће сви без изузетка поштовати.

Милана Штулић, дипломирани инжењер ИТ-ја:

– Мислим да у већини случајева јесу, возачи у саобраћају воде рачуна. Имам двоје деце, једно већ иде само у школу и за сада је, срећом, све у реду. Школа излази на изузетно прометну саобраћајницу и деца истрчавају.

То је нешто што ми се не допада, али возачи ту заиста поштују сигнализацију и није се десило да нису пропустили неко дете или пешаке уопште.

Оливера Ковић, медицинска сестра:

– Сматрам да је ситуација на Подбари лоша. Град је почео да поправља тротоаре око школе, али они нису довољно добри јер немају ивичњаке који би спречавали возила да се заустављају на делу стазе.

Возачи не поштују ограничење у зони школа, а деца која обилазе аутомобиле паркиране на пешачкој стази морају да иду путем, што је ризично.

Даница Абаџић, пензионерка:

– Мислим да деца нису безбедна у околини школа зато што возачи не пазе, али ни малишани нису довољно обазриви. Безбедности свакако доприносе „лежећи полицајци”, јер би без њих аутомобили ишли много брже.

Од детета до детета зависи колико је опрезно у саобраћају, односно колико је на то научено, нека слушају, а нека не.

Б. Павковић, М. Благојевић

 

Пише:
Пошаљите коментар