broken clouds
11°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

На тржишту половних аутомобила најтраженији дизелаши стари десетак година

13.02.2023. 08:13 12:15
Пише:
Фото: Dnevnik (Aleksandra Erski)

Последњих неколико година на тржишту аутомобила десиле су се велике промене због којих су четвероточкаши скупљи.

Наиме, пандемија коронавируса, а потом и сукоб Русије и Украјине, изазвали су велике проблеме у ланцима снабдевања, набавци делова за производњу аутомобила, транспорту... На нове аутомобиле чека се дуго, па су се многи, који иначе не би, окренули куповини половњака, а због тога је дошло до поремећаја понуде и потражње - и кад су у питању нови, али и половни аутомобили. Пре свега, због мање понуде возила, цене су отишле навише и то се дешава на свим тржиштима, па и у Србији.

У нашој земљи половњаци се и иначе често купују јер због високих цена нових аутомобила многи грађани и не могу да их купе. При томе, купци се најчешће одлучују за јефтиније моделе, што углавном значи и возила старије производње, а у подносу на прошлу годину, из yеpa морају да изваде више новца. Наиме, подаци говире да су половни аутомобили сада скупљи за око 25 одсто у односу на лане.

То је, уз мању понуду, вероватно и разлог што је прошле године забележен пад продаје половних аутомобила, а по ономе што кажу на ауто-плацевима, где се половњаци продају, пад продаје је је настављен. Они истичу да је много више оних који разгледају возила, да се мало ко одлучује да купи, те да се најчешће купују аутомобили с дизел мотором. Тако се, у складу с платежном моћи купаца, највише купују половњаци стари 10 година и они још мало старији.


Продаја и даље пада

На основу података са сајта Половни аутомобили, продаја половњака из увоза прошле године била је мања за 15 одсто него 2021. године, а за осам посто у односу на 2020. Лане је чак 65 одсто продатих половњака било с дизел мотором, а најпродаванији су били "фолксвааген", те "опел", "пежо", "ауди" и "рено" и то они произведени од 2007. и 2010. године, а возила те старости чине готово 40 одсто укупне продаје половњака. Уз то, подаци говоре и да је око 80 одсто свих продатих половних аутомобила у 2022. години старије од 10 година.


Због садашње ситуације на тржишту и нових и старих возила, могло би се рећи да су у бољој позицији они који су пре неколико година купили нова кола од оних који би сада да купе то исто возило. Наиме, иако вредност тек купљеног аутомобила аутоматски опада чим изађе на друм, сада се, практично, за готово исти износ то возило може продати.

Чему могу да се надају купци половњака, односно у ком правцу ће се кретати цене тешко је рећи јер је ситуација у ауто-индустрији, али и у економији, јиш увек неизвесна, али поједини стреучњаци указују да би цене и нових и половних аутомобила током ове године могле да буду нешто ниже. Да ли ће тако и бити тек ће се видети, будући да тражња за половним аутомобилима у Европи расте и већа је од понуде.

Док се те промене не десе, они којима је аутомобил потребан морају у куповину, а шта ће купити зависи и од понуде, али и од дебљине новчаника. Цена половних возила зависи од много фактора - модела, годишта, кубикаже, пређене километраже...

Понуда је таква да омогућава да се пронађе модел који задовољава потребе купца, односно усагласи с оним што је потребно и што може да се плати. Тако су у понуди, рецимо, "фолксваген поло" из 2004. године који кошта 2.300 евра, ауди А4 из 2008. је 7.000 евра, а пежо 407 из 2006. - 2.500 евра. За две године млађи пежо 207 треба издвојити 3.800 евра, а за његовог годишњака, возило фијат 500 - 4.400 евра. Форд мондео из 2007. године кошта око 4.000 евра, а за БМЊ 318, који је стар 16 година, потребно је 4.500 евра. За фијат панду из 2012. године потребно је издвојити 3.300 евра, а шест година старији фијат добло 2.850 евра...

Најскупља су, наравно, најмлађа возила, па тако кија саоренто из 2022. године кошта 53.000 евра, хјундаи туцсон је 33.600 евра, пежо 208 - 19.500 евра, форд фијеста - 19.000 евра...

Д. Млађеновић

 

Пише:
Пошаљите коментар