Кампања за подизање свести о важности менталног здравља код младих и адолесцената
Кроз новозапочету сарадњу Уницефа у Србији и домаћег ланца кафетерија „Кафетерија”, куповином новог капућина или кафе донира се новац за младе.
Кафе у плавој шољи моћи ће да се купе у свим „Кафетеријама„ у Београду, Новом Саду, Нишу, Врњачкој Бањи, као и преко платформе за поручивање „Wolt„. Приход од донација биће усмерен на даље јачање развоја система заштите менталног здравља и психо-социјалне подршке у Србији..
„Како си? Али стварно.” натпис је који се налази на специјално дизајнираним светлоплавим шољама кафе за понети, које имају за циљ да подигну свест о важности менталног здравља код младих и адолесцената. Од сваке куповине кафе, 50 динара се донира Уницефу у Србији за пројекат посвећен менталном здрављу младих.
Како је скорашње истраживање показало, чак 17 одсто деце и младих у Србији приметило је погоршање менталног здравља током пандемије. Сваки шести адолесцент од 16 до 17 година у нашој земљи је под ризиком лошег менталног здравља, а више од 21 одсто на недељном нивоу пријављује нервозу. Иако тема менталног здравља постаје све присутнија у друштву, бројке указују на постојање стигме, будући да 34 одсто младих и даље само понекад разговара о овоме, 21 одсто изузетно ретко, док 14 одсто њих то никада не чини.
“Кампања “Како си? Али стварно.” има за циљ да унапреди систем подршке младима у области психосоцијалне помоћи, обезбеди већу информисаност и смањи стигму у вези са проблемима менталног здравља, а нове капућино шоље у „Кафетерији„ одличан су начин да наше поруке стигну до великог броја младих људи, истакла је Весна Савић Ђукић, шефица за сарадњу са приватним сектором у Уницефу у Србији. „Верујемо да користећи шољу кафе као медиј доприносимо томе да ово постане свакодневна тема, о којој можемо отворено да разговарамо у свакој прилици. Захвални смо „Кафетерији„ што је препознала значај проблема многих младих људи у Србији. У овом подухвату веома нам је битна и подршка компанија, јер брига за ментално здравље деце и адолесцената почиње управо мобилизацијом целе заједнице„.
Овај пројекат Уницеф реализује у сарадњи са „Кафетеријом„, која запошљава велики број младих.
“Као друштвено одговорна компанија веома смо поносни што смо, заједно са Уницефом, у могућности да на нивоу целе земље пошаљемо врло важну поруку младима. Интересовање за кампању је велико већ од првог дана и потрудићемо се да ово битно питање „Како си? Али стварно.”, дође у руке што већег броја адолесцената у Србији”, рекла је оперативна директорка „Кафетерија„ Љубица Лађевац.
В. Ц.