Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kampanja za podizanje svesti o važnosti mentalnog zdravlja kod mladih i adolescenata

02.12.2022. 10:02 10:08
Piše:
Foto: "Kafeteija"

Kroz novozapočetu saradnju Unicefa u Srbiji i domaćeg lanca kafeterija „Kafeterija”, kupovinom novog kapućina ili kafe donira se novac za mlade.

Kafe u plavoj šolji moći će da se kupe u svim „Kafeterijama„ u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Vrnjačkoj Banji, kao i preko platforme za poručivanje „Wolt„. Prihod od donacija biće usmeren na dalje jačanje razvoja sistema zaštite mentalnog zdravlja i psiho-socijalne podrške u Srbiji.. 

„Kako si? Ali stvarno.” natpis je koji se nalazi na specijalno dizajniranim svetloplavim šoljama kafe za poneti, koje imaju za cilj da podignu svest o važnosti mentalnog zdravlja kod mladih i adolescenata. Od svake kupovine kafe, 50 dinara se donira Unicefu u Srbiji za projekat posvećen mentalnom zdravlju mladih.

Kako je skorašnje istraživanje pokazalo, čak 17 odsto dece i mladih u Srbiji primetilo je pogoršanje mentalnog zdravlja tokom pandemije. Svaki šesti adolescent od 16 do 17 godina u našoj zemlji je pod rizikom lošeg mentalnog zdravlja, a više od 21 odsto na nedeljnom nivou prijavljuje nervozu. Iako tema mentalnog zdravlja postaje sve prisutnija u društvu, brojke ukazuju na postojanje stigme, budući da 34 odsto mladih i dalje samo ponekad razgovara o ovome, 21 odsto izuzetno retko, dok 14 odsto njih to nikada ne čini.

“Kampanja “Kako si? Ali stvarno.” ima za cilj da unapredi sistem podrške mladima u oblasti psihosocijalne pomoći, obezbedi veću informisanost i smanji stigmu u vezi sa problemima mentalnog zdravlja, a nove kapućino šolje u „Kafeteriji„ odličan su način da naše poruke stignu do velikog broja mladih ljudi, istakla je Vesna Savić Đukić, šefica za saradnju sa privatnim sektorom u Unicefu u Srbiji. „Verujemo da koristeći šolju kafe kao medij doprinosimo tome da ovo postane svakodnevna tema, o kojoj možemo otvoreno da razgovaramo u svakoj prilici. Zahvalni smo „Kafeteriji„ što je prepoznala značaj problema mnogih mladih ljudi u Srbiji. U ovom poduhvatu veoma nam je bitna i podrška kompanija, jer briga za mentalno zdravlje dece i adolescenata počinje upravo mobilizacijom cele zajednice„.

Ovaj projekat Unicef realizuje u saradnji sa „Kafeterijom„, koja zapošljava veliki broj mladih. 

“Kao društveno odgovorna kompanija veoma smo ponosni što smo, zajedno sa Unicefom, u mogućnosti da na nivou cele zemlje pošaljemo vrlo važnu poruku mladima. Interesovanje za kampanju je veliko već od prvog dana i potrudićemo se da ovo bitno pitanje „Kako si? Ali stvarno.”, dođe u ruke što većeg broja adolescenata u Srbiji”, rekla je operativna direktorka „Kafeterija„ Ljubica Lađevac. 

V. C.

Piše:
Pošaljite komentar