clear sky
-1°C
05.11.2024.
Нови Сад
eur
117.0166
usd
107.3645
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Стални гранични прелаз погодовао би аеродрому "Ечка"

25.10.2022. 10:55 11:05
Пише:
Фото: Аеродром Ечка Фото: Град Зрењанин

ЕЧКА: Отварање сталног граничног прелаза на аеродрому „Ечка“ била је једна од тема о којој су разговарали градоначелник Зрењанина Симо Салапура и директор аеродрома Павле Марковић.

Овај аеродром је, заједно са Привредном комором Србије, покренуо иницијативу да се привремени гранични прелаз, који је сада отворен максимално три месеца, за почетак продужи бар на пола године. Мишљења су да би то значајно допринело развоју не само града, него и шире заједнице. 

После обиласка аеродрома, Салапура је изјавио да је отварање сталног граничног прелаза предуслов за долазак послодаваца, предузетника, али и туриста. Марковић је оценио да је „Ечка“ највећи и најозбиљнији спортски аеродром у Војводини, додајући да су његови потенцијали изузетно велики.

- Потпуно смо опремљени да прихватимо све летилице до 5.700 килограма полетно-слетне тежине. Радимо у дневним и ноћним условима, а у току године имамо и сезонски гранични прелаз, за директан прихват гостију из иностранства. Самим тим, растерећује се аеродром „Никола Тесла“, на којем је увек гужва. Ми имамо обичај да у шали кажемо да спортски пилоти не воле велике аеродроме, као што ни велики аеродроми не воле спортске пилоте – поручио је Павле Марковић.

Он је истакао да аеродром „Ечка“ може да одговори на све захтеве и да прошири капацитете, уколико се укаже потреба за његовим ангажовањем за потребе транспорта робе у оквиру индустријске зоне „Југоисток“. 

- Тренутно је, због травнате писте, онемогућен прихват већих и тежих ваздухоплова, али је и аеродрому циљ да се шири и расте. За тако нешто простора увек има – навео је Марковић.  

Аеродром је у овом тренутку домаћин три ваздухопловне, односно летачке школе и два сервиса, од којих један има и међународну лиценцу и ради пуним капацитетом. Овде егзистирају школе „Принчеви авијације“ и „Авијатичар“, Аеро клуб „Зрењанин“, „Ескадрила бар“ и „Ескадрила шоп“, а ту су и олдтајмери некадашњег Југословенског ратног ваздухопловства. У хангарима аеродрома нема слободних места и овде се чува или сервисира више од тридесет различитих летилица. Неке се налазе и на отвореном, јер је наткривени простор постао тесан за захтеве и потребе ове ваздушне луке која се последњих година значајно развија. 

Аеродром „Ечка“ је саграђен 1942. године за потребе окупационе немачке авијације и био је највећи војни аеродром на Балкану. Локација за аеродром изабрана је због повољних геостратешких, геолошких и метеорлошких услова. Тада су изграђене и бетонске писте, дужине 1.800 и ширине 50 метара, које су након Другог светског рата прекривене земљом, а надземни објекти су порушени. Обнова и изградња садашњег аеродрома почела је деведесетих година прошлог века, након пресељења спортског и пољопривредног аеродрома с Багљаша. 

Ж. Б. 

Пише:
Пошаљите коментар