Stalni granični prelaz pogodovao bi aerodromu "Ečka"
EČKA: Otvaranje stalnog graničnog prelaza na aerodromu „Ečka“ bila je jedna od tema o kojoj su razgovarali gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura i direktor aerodroma Pavle Marković.
Ovaj aerodrom je, zajedno sa Privrednom komorom Srbije, pokrenuo inicijativu da se privremeni granični prelaz, koji je sada otvoren maksimalno tri meseca, za početak produži bar na pola godine. Mišljenja su da bi to značajno doprinelo razvoju ne samo grada, nego i šire zajednice.
Posle obilaska aerodroma, Salapura je izjavio da je otvaranje stalnog graničnog prelaza preduslov za dolazak poslodavaca, preduzetnika, ali i turista. Marković je ocenio da je „Ečka“ najveći i najozbiljniji sportski aerodrom u Vojvodini, dodajući da su njegovi potencijali izuzetno veliki.
- Potpuno smo opremljeni da prihvatimo sve letilice do 5.700 kilograma poletno-sletne težine. Radimo u dnevnim i noćnim uslovima, a u toku godine imamo i sezonski granični prelaz, za direktan prihvat gostiju iz inostranstva. Samim tim, rasterećuje se aerodrom „Nikola Tesla“, na kojem je uvek gužva. Mi imamo običaj da u šali kažemo da sportski piloti ne vole velike aerodrome, kao što ni veliki aerodromi ne vole sportske pilote – poručio je Pavle Marković.
On je istakao da aerodrom „Ečka“ može da odgovori na sve zahteve i da proširi kapacitete, ukoliko se ukaže potreba za njegovim angažovanjem za potrebe transporta robe u okviru industrijske zone „Jugoistok“.
- Trenutno je, zbog travnate piste, onemogućen prihvat većih i težih vazduhoplova, ali je i aerodromu cilj da se širi i raste. Za tako nešto prostora uvek ima – naveo je Marković.
Aerodrom je u ovom trenutku domaćin tri vazduhoplovne, odnosno letačke škole i dva servisa, od kojih jedan ima i međunarodnu licencu i radi punim kapacitetom. Ovde egzistiraju škole „Prinčevi avijacije“ i „Avijatičar“, Aero klub „Zrenjanin“, „Eskadrila bar“ i „Eskadrila šop“, a tu su i oldtajmeri nekadašnjeg Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva. U hangarima aerodroma nema slobodnih mesta i ovde se čuva ili servisira više od trideset različitih letilica. Neke se nalaze i na otvorenom, jer je natkriveni prostor postao tesan za zahteve i potrebe ove vazdušne luke koja se poslednjih godina značajno razvija.
Aerodrom „Ečka“ je sagrađen 1942. godine za potrebe okupacione nemačke avijacije i bio je najveći vojni aerodrom na Balkanu. Lokacija za aerodrom izabrana je zbog povoljnih geostrateških, geoloških i meteorloških uslova. Tada su izgrađene i betonske piste, dužine 1.800 i širine 50 metara, koje su nakon Drugog svetskog rata prekrivene zemljom, a nadzemni objekti su porušeni. Obnova i izgradnja sadašnjeg aerodroma počela je devedesetih godina prošlog veka, nakon preseljenja sportskog i poljoprivrednog aerodroma s Bagljaša.
Ž. B.