Перформанси Мандића и Томић за почетак Октобарског салона
БЕОГРАД: Овогодишњи 59. Октобарски салон најављен је вечерас пеформансима "Урлик за епоху" Породице бистрих потока, предвођене Божидарем Мандићем, и Милице Томић у Кнез Михаиловој улици у Београду.
Томић је приредила, пред више десетина заинтересованих, "београдску екстензију" "Единбуршке изјаве - Ко профитира од уметности а ко поштено зарађује”, рада уметника Раше Теодисијевића из 1975. године.
Пратећи тонски снимак говора Теодосијевића, Томић је своје интервенције говорила у микрофон стојећи у фонтани, испред седишта Културног центра Београда, организатора Октобарског салона.
Она је са папира прочитала получасовну просторно-семантичку екстензију Теодосијевићевог рада увођењем актуелних позиција и функција унутар "система уметности".
Лако је стајати на грбачи Теодосијевића и то је можда оно што у целој ствари држи све ово. То што сам интервенисала и додала је само део наше стварности, рекла је Томић Танјугу након изведеног перформанса.
Према њеним речима, Теодосијевићев концепт показује да је "уметност симптом друштва и начина на који оно функционише".
Prеthodno су у Кнез Михаиловој, Мандић и четворо чланова његове Породице бистрих потока, сви одевени у бело, приредили хепенинг који је укључивао напеве и кореографске покрете, ношење и седење на пањевима, ударање узвоно и дрво.
Поводом хепенинга уприличеног пред бројним пролазницима испред некадашњег ресторана "Руски цар", Мандић је рекао Танјугу да "живимо у страшном времену, најстрашнијем које зна цивилизација".
"У том смислу уметник мора да се буди, урличе, каже и уочава истину. Тако да смо кроз хепенинг говорили шта је технологија, наука. То су нови инквизитори", рекао је Мандић.
Званично отварање "Октобарског салона" почело је у 21:00 у Салону Музеја града Београда.