Код Бановине радови пуном паром: Ниче подземна гаража
НОВИ САД: Градња подземне гараже код Бановине почела је пролетос, а недавно је избетонирана плоча, постављена арматура, као и оплата на појединим стубовима, па се може очекивати да ускоро и ти делови конструкције буду избетонирани.
Гаража би, како је предвиђено, требало да буде завршена до 17. септембра наредне године, након чега је планирано партерно уређење простора између Скупштине АП Војводине и Гимназије “Исидора Секулић”.
Гаража код Бановине, површине готово 6.300 квадратних метара, имаће две подземне етаже, с око 90 паркинга на сваком спрату, укључујући и места за возила особа с инвалидитетом, као и она с пуњачима за електрична возила. Објекат ће бити укопан испод зелене површине, а како је раније најављено, сва стабла биће сачувана. Приступ објекту планиран је од Бановинског пролаза и Улице владике Платона, из правца Жарка Зрењанина.
Место за одмор и предах
Планирано је да простор изнад подземне гараже код Бановине буде озелењен и опремљен урбаним мобилијаром, а осмишљавање партерног уређења поверено је новосадској фирми “МХМ-пројект”. Прибављање техничке документације коштаће Нови Сад готово 8,5 милиона динара с ПДВ-ом (8.484.000), с тим да ће одабрани пројектанти нацрте, пројекте и процену трошкова морати да заврше за 140 дана. Пројектом је обухваћен простор површине 10.500 метара квадратних на углу улица Жарка Зрењанина, Владике Платона и Јована Ђорђевића.
У центру града су, осим код зграде Покрајинске владе и Скупштине, планиране још три гараже, у Улици Модене, чија је градња почела летос, те на Тргу републике и једине надземне на углу Шафарикове и Успенске. Уговор о концесији за пројектовање, изградњу, управљање и одржавање тих објеката закључен је 2020. године с фирмама „Бест ин паркинг - холдинг” АГ из Беча и „Инобачка” из Новог Сада, односно с предузећем „Јавне гараже”, у којем је аустријски партнер власник 65 одсто, а српски 35. Концесионари ће четири локације у центру добити на 43 године, од којих су три предвиђене за пројектовање и градњу, а 40 за управљање, с тим да објекте након тог периода преузима Нови Сад. Земљиште за градњу гаража обезбеђује Нови Сад, који ангажује и стручни надзор, док трошкове градње и пројектовања сноси приватни партнер, који ће у периоду коришћења објеката достављати Граду план пословања.
Изградњом четири гараже у центру града би, како се очекује, требало да буде решен проблем паркирања у центру града.
Ј. Вукашиновић