Kod Banovine radovi punom parom: Niče podzemna garaža
NOVI SAD: Gradnja podzemne garaže kod Banovine počela je proletos, a nedavno je izbetonirana ploča, postavljena armatura, kao i oplata na pojedinim stubovima, pa se može očekivati da uskoro i ti delovi konstrukcije budu izbetonirani.
Garaža bi, kako je predviđeno, trebalo da bude završena do 17. septembra naredne godine, nakon čega je planirano parterno uređenje prostora između Skupštine AP Vojvodine i Gimnazije “Isidora Sekulić”.
Garaža kod Banovine, površine gotovo 6.300 kvadratnih metara, imaće dve podzemne etaže, s oko 90 parkinga na svakom spratu, uključujući i mesta za vozila osoba s invaliditetom, kao i ona s punjačima za električna vozila. Objekat će biti ukopan ispod zelene površine, a kako je ranije najavljeno, sva stabla biće sačuvana. Pristup objektu planiran je od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina.
Mesto za odmor i predah
Planirano je da prostor iznad podzemne garaže kod Banovine bude ozelenjen i opremljen urbanim mobilijarom, a osmišljavanje parternog uređenja povereno je novosadskoj firmi “MHM-projekt”. Pribavljanje tehničke dokumentacije koštaće Novi Sad gotovo 8,5 miliona dinara s PDV-om (8.484.000), s tim da će odabrani projektanti nacrte, projekte i procenu troškova morati da završe za 140 dana. Projektom je obuhvaćen prostor površine 10.500 metara kvadratnih na uglu ulica Žarka Zrenjanina, Vladike Platona i Jovana Đorđevića.
U centru grada su, osim kod zgrade Pokrajinske vlade i Skupštine, planirane još tri garaže, u Ulici Modene, čija je gradnja počela letos, te na Trgu republike i jedine nadzemne na uglu Šafarikove i Uspenske. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje tih objekata zaključen je 2020. godine s firmama „Best in parking - holding” AG iz Beča i „Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem „Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, a 40 za upravljanje, s tim da objekte nakon tog perioda preuzima Novi Sad. Zemljište za gradnju garaža obezbeđuje Novi Sad, koji angažuje i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će u periodu korišćenja objekata dostavljati Gradu plan poslovanja.
Izgradnjom četiri garaže u centru grada bi, kako se očekuje, trebalo da bude rešen problem parkiranja u centru grada.
J. Vukašinović