Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Турска за 10 дана отвара најдужи мост између Европе и Азије

16.02.2022. 18:19 18:38
Пише:
Фото: Tanjug (shutterstock.com/ Kenan TALAS, ilustracija)

ИСТАНБУЛ: Турска јавност одбројава дане до отварања моста "Чанакале 1915", пошто су завршни радови и асфалтирање сада готови.

Импозантан мост, који преко мореуза Дарданели спаја Европу и Азију, требало би да буде пуштен у саобраћај 26. фебруара, пре званичне свечане церемоније отварања 18. марта, на дан 107. годишњице битке на турском полуострву Галипоље у Првом светком рату.



Мост ће скратити време путовања између Азије и Европе на само шест минута, пише лист Дејли сабах и додаје да путовање трајектом између европске и анадолијске (азијске) стране Дарданела траје отприлике 30 минута, те да се превоз трајектом понекад отказује због олујног времена, а при томе се током сезоне годишњих одмора сатима чека у реду на укрцавање.



Мост "Чанакале 1915" биће најдужи висећи мост на свету, укупне дужине 4.608 метара, са распоном између носећих стубова од 2.023 метра, што је дужина која симболише 2023. годину у којој се обележава 100. годишњица од оснивања Републике Турске, коју је утемељио "отац нације" Кемал Ататурк.



Пилони, обликовани као артиљеријске гранате у част Галипољске битке, високи су 318 метара и обојени црвено-бело, односно у бојама турске заставе.



Изградња је почела у марту 2018. и пројекат је коштао укупно 3,1 милијарду евра, 100 милиона евра више од плана, због утицаја пандемије и раста цена материјала



Процењује се да ће завршетак овог пројекта смањити трајектни саобраћај, посебно током летњих месеци и државних празника, и постати алтернативна рута за превоз од Истанбула и Тракије до региона Мармара и Егејског мора.



Поред смањења времена путовања, пројекат ће обезбедити интеграцију лука у регионима Мраморног и Егејског мора у све транспортне системе.



Овај мегапројекат, који је реализовао конзорцијум јужнокорејских и турских компанија, биће четврти мост у Турској и пета саобраћајница која повезује Азију и Европу, после Моста мученика 15. јул, моста Фатих Султан Мехмет, моста Јавуз Султан Селим, те Железничког тунела Мармарај и Евроазијског тунела, наводи Дејли сабах.

Пише:
Пошаљите коментар