Око 300 километара пруга тренутно се реконструише
БЕОГРАД: Инфраструктура железнице Србије саопштила је данас да је 2022. годину започела радовима на реконструкцији и модернизацији око 300 километара пруга.
Како се наводи у саопштењу, у завршној фази је изградња пруге за велике брзине Београд - Нови Сад (75 км), недавно су почели и радови на изградњи деонице од Новог Сада до Суботице (108 км), а приводе се крају и радови на деоници међународног железничког Коридора 10 између Јајинаца и Мале Крсне (68,8 км).
Поред тога, како се наводи, у септембру прошле године почели су радови на прузи Ниш - Брестовац (22,8 км) као делу међународног железничког Коридора 10 између Ниша и Прешева, а у октобру и на изградњи пруга од великог међународног значаја Суботица - Хоргош (26,6 км).
Када се на то додају и регионалне пруге укупне дужине око 150 километара, чија је реконструкција завршена у 2021. годину, то значи да се у години за нама радило укупно на око 450 километара пруга у Србији.
Реч је о регионалним пругама Ниш - Зајечар (108 км), Кумане - Банатско Милошево (28,5 км) и Нови Сад - Богојево (9,5 км станичних колосека).
Сви радови на изградњи пруге за велике брзине до 200 километара на сат између Београда и Новог Сада у завршној су фази.
У току су статички тестови на геометрији колосека и контактној мрежи, као и статичка тестирања сигнално-сигурносних и телекомуникационих система.
Након тога, специјализована компанија ДБСТ, обавиће током јануара и фебруара динамичко тестирање пруге за велике брзине, на деоници Београд Центар - Стара Пазова.
То значи да ће комерцијална експлоатација брзе пруге од Београда до Новог Сада бити технички омогућена у марту 2022. године, односно нешто дуже од четири и по године од како је почетком радова на тунелу "Чортановци" почела изградња пруге за велике брзине.
У оквиру деонице брзе пруге до 200 км/сат Нови Сад - Суботица - Келебија у току је изградња новог подвожњака у Кисачкој улици у Новом Саду, као и реконструкција железничке станице Нови Сад, а завршетак та два пројекта усклађен је са завршетком изградње брзе пруге Београд - Нови Сад.
Планирани завршетак радова на деоници Нови Сад - Келебија је новембар 2024. године.
Радови на модернизацији пруге Јајинци - Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију у завршној су фази.
У оквиру изградње пруге Суботица - Хоргош, у prеthodna три месеца изграђено је 3,6 км доњег строја пруге од Хоргоша према Бачким Виноградима, а у току су припремне активности за полагање 4,5 км горњег строја од Суботице у правцу Хоргоша.
Иако је рок за завршетак радова новембар 2022. године, извођачи најављују изградњу ове пруге пре уговореног рока.
Нова пруга биће електрифицирана и оспособљена за брзине до 120 км/сат.
Пруга Ниш - Брестовац биће завршена до јуна 2023. године, укључујући и изградњу осам нових армирано-бетонских мостова, на месту постојећих који ће бити уклоњени.
Најдужи од осам нових мостова биће мост преко Јужне Мораве код Малошишта, чија ће дужина бити 180 метара.
Реконструисана пруга Ниш - Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 км/сат.
Поред свега тога, завршен је тендер и у току је разматрање понуда за изградњу тунела Сталаћ - Ђунис, на брзој прузи Београд - Ниш, док тендерска процедура за модернизацију пруге Ниш - Димитровград и даље траје, па се наредне године очекује почетак радова на тим пројектима.
Укупно је у протеклих седам година завршена реконструкција 227 километара магистралних и 529 километара регионалних пруга, односно укупно око 750 километара пруга у Србији.
Поред тога, у току је припрема документације за модернизацију и реконструкцију још око 720 километара магистралних пруга у Србији, што треба да се реализује у наредних неколико година.
Реч је о пругама Сићево - Димитровград, са обилазницом око Ниша, Сталаћ - Ђунис, Ваљево - Врбница на барској прузи, обилазница Бели Поток - Винча - Панчево, Ресник - Велика Плана - Ниш - Прешево - државна граница са Северном Македонијом, Стара Пазова - Шид.