Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Нови Сад у 2022. години: Атлетска дворана на Југовићеву, мост до тврђаве...

04.01.2022. 10:04 10:19
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Идеја о изградњи новог моста на стубовима некадашњег железничког Моста Франца Јозефа, актуелна је већ деценијама, а тендер за прибављање техничке документације за градњу тог објекта преко Дунава, који је недавно расписала Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције, представља корак ка реализацији тог пројекта.

Процењена вредност јавне набавке је 50 милиона динара, а одабрани пројектанти ће сву неопходну документацију морати да заврше за шест месеци, 180 дана. То између осталог подразумева геодетске радове, геомеханичка истраживања и идејно решење, али и студију оправданости с идејним пројектом.

Новосадска власт још раније је започела разговоре с Европском инвестиционом банком о обезбеђивању кредита за градњу пешачко-бициклистичког моста, који би на још једном месту повезао две стране града, а градоначелник Милош Вучевић почетком месеца се састао с представницима кинеске компаније “Шангдонг” и своје импресије објавио је тада на друштвеним мрежама.

- После састанка са кинеским “Шангдонгом” још један корак смо ближе идеји изградње новог пешачко-бициклистичког моста преко Дунава који ће, и на тај начин, повезати Петроварадин са градом - објаснио је градоначелник Вучевић. - Кинеска корпорација се већ доказала као поуздани квалитетан партнер и не сумњам да ћемо направити тај значајан инфраструктурни објекат, којим ће пројекат уређења Петроварадинског подграђа добити нову, величанствену, димензију.

Подсећања ради, Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције спровела је пре две године урбанистичко-архитекстонски конкурс за нови мост на стубовима некадашњег Моста Франца Јозефа, а победничка решења послужиће као основа за израду техничке документације за градњу али и уређивање тог дела Новог Сада и Петроварадина. Ревитализацијом дела трасе некадашње пруге, укључујући и обнову моста и тунела биће остварена пешачко-бициклистичка веза рекреативне зоне кеја, с новосадске стране, и подунавског бедема, с петроварадинске стране. То подразумева везу с Кејом жртава Рације, Сунчаним кејом и Булеваром цара Лазара, с бачке стране, односно везу с Каменичким путем преко дела Дунавског бедема, те комуникацију лифтом с Горњом тврђавом из зоне тунела, и везу с Прерадовићевом улицом и Горњом тврђавом у зони “Ловотурса”, на сремској страни.


Обнова бициклистичких стаза на Футошком путу

Нови Сад је град који се, свидело се то нама или не, све више шири. Повећање броја становника значи и више аутомобила на друмовима. Потрага за паркинг местом неретко је немогућа мисија, поготово у деловима града у којима су на месту кућа сазидане вишеспратнице, те не чуди податак да све више суграђана одлучује да као превозно средство користи бицикл, а није згорег напоменути и да је ове године у два наврата издвојио по 10 милиона динара за субвенције за куповину бицикла. 

Вест да ће стазе на Футошком путу коначно бити сређене многи бициклисти су једва дочекали, имајући у виду да је вожња двоточкаша туда често подсећала на планински бициклизам. Прва фаза обнове, која обухвата деоницу Футошког пута, од Хајдук Вељкове улице до Булевара патријарха Павла почела је летос, а за посао вредан око 181,2 милиона динара ангажоване су фирме “Пут инвест” и “AB&CO”.

Пројектом је предвиђено да сва стабла платана буду сачувана, а након што први део посла буде завршен следи реконструкција трасе од Булевара ослобођења до Хајдук Вељкове улице, која ће, како је процењено, коштати око 119 милиона динара.


Како се из документације недавно расписане јавне набавке може приметити, нови мост ће бити дуг 450 метара и за око 12 метара шири у односу на некадашњи железнички. Планирано је да се конструкција новог објекта ослања на стубове старог моста, највећи распон је 180 метара. Предвиђен је челични мост с деловима од алуминијума, и предвиђено је да буде монтажно демонтажни јер, како је објашњено, историја дате локације указује на константно грађење и рушење мостова.

Пешачки и бициклистички саобраћај ће бити раздвојени траком у којој су планирани посебни садржаји за одмор и ту је планиран зелени појас. Предвиђено је да пешачки део буде ширине шест метара, бициклистички три, а простор који их раздваја метар и по. На три места предвиђена су блага скретања, што ће успорити бициклистички саобраћај, и ту би уједно требало да буду формирани видиковци за пешаке.

Понуде на тендер Градске управе за грађевинсло земљиште и инвестиције подносе се до 17. јануара.

Тендер за прву фазу градње Атлетског комплеса на Југовићеву, што обухвата изградњу стадиона и пратеће инфраструктуре, расписан је 30. децембра, а за тај посао опредељено је 305 милиона динара. Будући да се понуде подносе до 19. јануара, припремни радови могли би да почну до пролећа.

Осим стадиона у првој фази ће бити изграђена водоводна и кабализациона мрежа, приступне саобраћајнице и паркинзи, као и дренажни системи.

На основу идејног решења, својевремено је процењено је да ће градња дворане, стадиона и отворених терена коштати око 4,5 милијарди динара. За техничку документацију спортског комплекса на Југовићеву Град је определио готово 27,8 милиона динара (27.759.600), а пројектовање је поверено “Шидпројекту”, док је уговор за пројектовање саобраћајних површина и пратеће инфраструктуре, за потребе опремања тог атлетског центра, закључен с новосадском фирмом “МХМ Пројект”


Спортски комплекс у Футогу

Град планира изградњу спортског комплекса у Футогу на простору где је већ изграђена хала, те је средином месеца расписан тендер за пројектовање и изградњу, по систему “кључ у руке”. Процењена вредност инвестиције је готово 1,46 милијарди динара, без ПДВ-а (1.458.333.333), У оквиру комплекса су иначе предвиђени отворени и затворени терени, те два затворена базени као и угоститељски објекат. Осим тога, на том простору је  неопходно изградити и пратећу инфраструктуру и интерне саобраћајнице.

Планирана је градња два базена - олимпијског и дечијег, с тим што ће уз јужну фасаду објекта бити трибине за гледаоце.

Угоститељски објекат ће, како је у пројектном задатку наведено, имати два спрата, а приликом израде техничке документације требало би предвидети фазну изградњу комплекса.

Будући да је спортска хала у суштини више наменски објекат, који има салу за рукомет, кошарку и одбојку, с простором за око 1.800 гледалаца, нови садржаји (базени, спортски терени и теретане и игралишта на отвореном би, како се очекује, требало да допуне “спортску понуду”.

Понуде на тендер подносе се до 24. јануара.


Планском документацијом спортски комплекс је предвиђен на простору северно од Булевара војводе Степе, иза пословних објеката, а дворана је ограничена Булеваром војводе Степе, будућим продужетком Улице Бате Бркића, Олге Hayić и Улицом Драшка Ређепа. У оквиру тог комплекса ће бити изграђени атлетска дворана и стадион, али и помоћни терени за бацачке дисциплине, отворени спортски терени, као и пратећи садржаји.

Атлетска дворана, укупне површине 25.750 метара квадратних , налазиће се у централном делу комплекса и моћи ће да прими 2.150 гледалаца, а ту је предвиђено шест стаза за трчање на 200 метара, скок у даљ, скок у вис, скок с мотком, али и бацачки терени, с мрежама, као и тренажна борилишта. Осим тренинга, у новом објекту ће, како је планирано, бити организована и различита атлетска такмичења.

Пројектом је предвиђена изградња коловоза, платоа, паркинга и пешачких стаза, а простор је организован тако да ће главни приступ атлетском центру бити с западне стране. У том делу је планиран паркинг за бицикле, аутомобиле и аутобусе, од чега је десет места предвиђено за аутобусе, 36 за путничка возила, с тим да су два намењена за особе с инвлидитетом.

Атлетски стадион би, уколико тендерска процедура буде завршена почетком 2022. године, могао да буде готов до краја јесени, а након тога у наредној фази следи градња атлетске дворане.

Јована Вукашиновић

Пише:
Пошаљите коментар