Ситроен повукао рекламу због промовисања сексуалног узнемирaвања
КАИРО: Ситроен је данас повукао рекламу која се емитује у Египту и у којој се појављује поп звезда Амр Дијаб, а којег су корисници друштвених мрежа оптужили за промовисање сексуалног узнемиравања.
Француски произвођач аутомобила поручио је да не толерише било какав облик узнемиравања и извинио се свима који су се осетили увређенима, преноси BBC.
У рекламном споту Диаб користи камеру свог аутомобила да фотографише жену која прелази пут, очигледно без њеног пристанка, а касније су виђени како се возе заједно.
Египатско-америчка новинарка Рим Абделатиф описала је то као "језиво".
„Ко је смислио да би била добра идеја да се направи реклама која омогућава сексуално узнемиравање у земљи у којој је 98 одсто жена пријавило да су биле узнемираване у неком тренутку свог живота“ написала Рим Абделатиф је на Твитеру.
Списатељица Амал Алхарити је такође на Твитеру поручила да је поражавајуће да цела екипа која је учествовала у креирању спота није разумела да тиме повређује нечија права.
“Оно што је болно у реклами Амра Диаба је то што цела екипа није схватила грешку. Нико у екипи није приговорио да се девојке сликају на улицама без њиховог пристанка. Ово је тако тужно“, поручила је Алхарити.
У коментару на Инстаграм налогу компанија Цитроен Египат упозорила је да мушкарци који гледају рекламу могу погрешно да разумеју да би нежељено фотографисање жене могло да доведе до састанка, док би стварности могли да буду осуђени на затворску казну.
Данас је Цитроен у саопштењу навео да је уклонио рекламу након што је обавештен да је део у коме се истиче камера аутомобила доживљен као неприкладан.
Последњих година десетине жена инспирисаних покретом #MеToo проговориле су на друштвеним мрежама о својим искуствима са сексуалним узнемиравањем и нападима у Египту.
Истраживање УН из 2013. године показало је да је 99,3 одсто девојака и жена у Египту пријавило да је током живота доживело неки облик сексуалног узнемиравања, а 82,6 одсто њих не осећа се безбедно на улици.